کد خبر 3288
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

الهیان:

برنامه تحولی فیاضی به معنای ختم سند 2030 است

برنامه تحولی فیاضی به معنای ختم سند 2030 است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که فیاضی برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش برنامه دارد که این به معنای ختم سند 2030 است.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کرد: دولت سیزدهم بیشترین اعضای هیأت علمی را در میان مسئولین و وزرا دارد و باید در اظهارنظرها در مورد آن انصاف را رعایت کنیم. امروز در مورد وزارت آموزش و پرورشی صحبت می‌کنیم که علاوه بر یک وزارتخانه مهم باید یک نگاه استراتژیک و آینده پژوهانه نیز به آن داشت چرا که تربیت عناصر و فرزندان آینده کشور را در دست دارد و باید مدیری کارآمد، کارشناس، کلان‌نگر، انقلابی و مدبر برای آن انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: باید فرصت دهیم که آقای فیاضی در این مسیر برنامه‌های خود را عملیاتی کند، انتخاب افراد باتجربه ولی تکراری به معنی استمرار وضعیت پرچالش امروزی است البته که آقای فیاضی در ساختار آموزش و پرورش تجربه مدیرکلی دارند و 7 سال سابقه تدریس داشته و افق و چشم‌اندازهایی را برای آموزش و پرورش تدوین کرده است . ما بحث نسبت فامیلی را در مورد ایشان بارها شنیده‌ایم اما کسی در مورد برادر شهید ایشان سخنی نگفته است.

الهیان به تدوین برنامه تحولی فیاضی برای اجرای سند تحولی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: برنامه 40 صفحه‌ای تدوین شده توسط ایشان به معنای ختم سند 2030 و به عبارت دقیق تر بسته شدن پرونده 2030 در آموزش و پرورش است. موج تخریب در رسانه‌های بیگانه نشان می دهد انتخاب درستی برای وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.

به گفته وی، تحول در زیرساخت‌ها، تحول در نیروی انسانی، ساختار اداری، مالی و همین طور تحول در ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزازی آموزش و پرورش از جمله برنامه های فیاضی است. 

نماینده تهران با اشاره به نظریه جامع حکمت و فلسفه امام (ره) در آموزش و پرورش گفت: ما برای تحقق این نظریه گام‌های مهمی برنداشتیم و دانش‌آموزان ما دچار بحران هویتی در آموزش و پرورش هستند. چگونه زیستن و از کجا آمده و به کجا رفتن به دانش‌آموزان ما آموزش داده نمی‌شود و آنها با انبوهی از محفوظات و حساب و ریاضی مواجه شدند در حالی که آقای فیاضی برنامه جامعی برای این موضوعات دارد.

الهیان  مهمترین بحران آموزش و پرورش را بحران هویت و مهمترین چالش را حوزه تعلیم و تربیت دانست و یادآور شد: امروز به دانش‌آموزان خیلی از محفوظات القا می‌شود اما به نوجوانان چگونه زیستن و اینکه هویت و ارزش هایشان چیست را یاد ندادیم و این باعث شده نوجوان امروز افکار و ادراکاتش توسط فضای مجازی اداره شود نه نظام اسلامی و خانواده ها. در حال حاضر دانش آموزان با موبایل و تبلت هایی برای آموزش مجازی روبرو هستند که باعث می شود خوراک مسموم و فضای مجازی ذهن آنها را تحت تاثیر قرار دهد، ایشان برای اینترنت پاک و سیم کارت پارک دانش آموزان برنامه دارد.

انتهای پیام 

کد خبر 3288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =