کد خبر 3302
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

موسوی:

رییس جمهور یک هفته برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرصت دارد

رییس جمهور یک هفته برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرصت دارد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که رییس جمهوری برای معرفی گزینه بعدی پیشنهادی آموزش و پرورش یک هفته فرصت دارد.

به گزارش نمایندگان ما، سید نظام موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران گفت: بپس از آن که اولین گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد ، رییس جمهوری سه ماه فرصت داشت تا گزینه بعدی را معرفی کند، این اتفاق قبل از پایان مهلت سه ماهه رخ داد و آقای فیاضی بعد از 83 روز به مجلس معرفی شد منتها موفق به کسب رای اعتماد نشد.

وی افزود: این سه ماه برای یک بار پیش‌بینی شده و طبیعتاً رئیس جمهور باید در اولین فرصت نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی اقدام کند. با توجه به اینکه از مهلت 90 روزه، 7 روز باقی مانده، رئیس جمهور می‌تواند در این بازه زمانی، وزیر پیشنهادی جدید را معرفی کند. البته در گذشته و در موارد مشابه روال‌هایی توسط روسای جمهور طی شده و بعضا روسای قوه مجریه از مقام معظم رهبری اذن دریافت کرده و مدت بیشتری برای معرفی وزیر پیشنهادی جدید به مجلس داشتند به هر حال مصلحت‌ سنجی برعهده رئیس جمهور است. تاکید رییس مجلس نیز بر این بوده که باید رئیس جمهور د اسرع وقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.

موسوی در خصوص نحوه ادامه کار وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور باید یا در مدت باقی مانده تا انتخاب وزیر، سرپرست جدیدی برای وزارتخانه تعیین کند یا خود رئیس دولت به عنوان مسئول وزارت آموزش و پرورش تصدی امور را در دست بگیرد.

انتهای پیام 

کد خبر 3302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =