کد خبر 334
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

فلاحی:

طرح تهدیدات زیستی به مقابله با کلیه ویروس‌ها می‌پردازد

طرح تهدیدات زیستی به مقابله با کلیه ویروس‌ها می‌پردازد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما می‌کوشیم در قالب طرح تهدیدات زیستی یک مرجع علمی تعریف کنیم که نه تنها در زمینه کرونا فعال باشد، بلکه در زمینه سایر تهدیدات زیستی و میکروبی به عنوان یک مرجع شناخته شود.

احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما،  اولویت طرح «تهدیدات زیستی» در مجلس رأی آورده و مرکز پژوهش‌های مجلس هم در حال حاضر چندین جلسه در رابطه با بررسی این طرح برگزار کرده است.  

این طرح بعد از تشکیل کابینه سیزدهم و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، در صحن مجلس مطرح و در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار خواهد گرفت.  

بیش از یک سال و نیم است که کرونا کشور را در بر گرفته است اما هیچ‌گونه مرجعیت علمی واحدی در زمینه این موضوع در کشور وجود ندارد تا شخیص دهد که نحوه قطعی درمان این بیماری چیست و چه دارویی را می‌توان در رابطه با این بیماری به درستی استفاده کرد.  

ما می‌کوشیم در قالب این طرح یک مرجع علمی تعریف کنیم که نه تنها در زمینه کرونا فعال باشد، بلکه در زمینه سایر تهدیدات زیستی و میکروبی به عنوان یک مرجع شناخته شود.

همچنین ما در تلاشیم تا مجوز سرفصل های دروس این موضوع را از وزارت علوم بگیریم که در واقع تحصیلات تکمیلی آن هم برقرار شود.  

این طرح به موضوع مقابله با کلیه ویروس‌ها، میکروب‌ها و تهدیدات زیستی آن‌ها می‌پردازد چرا که این تهدیدات به عنوان تهدیدات جنگی شناخته می‌شوند که از حوزه نظامی خارج شده و به بحث سلامت و موضوعات اقتصادی هم ورود کرده است.

انتهای پیام

کد خبر 334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =