کد خبر 3463
۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

گزارش اختصاصی؛

آب و آتش اصفهان!

آب و آتش اصفهان!

ماجرای اعتراض کشاورزان به مشکل کمبود آب در اصفهان ماجرای تازه‌ای نیست، اما دقیقا در زمانی که اعتراض صلح آمیز و به حق و صنفی کشاورزان تمام می‌شود ناگهان اغتشاش‌ها و آشوبگری‌ها در اصفهان خود را نشان می‌دهد که با کمی تامل می‌توان دریافت که معاندین انقلاب که از اعتراض مسالمت آمیز کشاورزان اصفهانی نمی‌توانستند ماهی اهداف خود را از این آب بگیرند سعی در تنش آفرینی و آشوب کردند تا پروژه خود را کلید بزنند.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: اعتراض کشاورزان به مشکل کمبود آب در اصفهان چند روزیست ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و رفته رفته از حجم این اعتراضات به واسطه ورود دولت به حل این مسئله، کاسته می‌شود.

این در حالی است که همین تجمعات دستمایه رسانه‌های معاند شده و چند روزیست که شیفت کاری این رسانه‌ها را برای تولید اخبار کذب و دروغین  و تفرقه افکن افزایش داده است.

با این حال ماجرای اعتراض کشاورزان به مشکل کمبود آب در اصفهان ماجرای تازه‌ای نیست، اما دقیقا در زمانی که اعتراض صلح آمیز و به حق و صنفی کشاورزان تمام می‌شود ناگهان اغتشاش‌ها و آشوبگری‌ها در اصفهان خود را نشان می‌دهد که با کمی تامل می‌توان دریافت که معاندین انقلاب که از اعتراض مسالمت آمیز کشاورزان اصفهانی نمی‌توانستند ماهی اهداف خود را از این آب بگیرند سعی در تنش آفرینی و آشوب کردند تا پروژه خود را کلید بزنند.

جالب است که این اعتراض‌ها از اعتراض‌های نجیبانه و با متانت توسط برخی افراد به آتش زدن معابر و سنگ پراکنی کشیده شد و به طور کل روند پیگیری مطالبات به فرآیند دیگری ختم شد.

دوباره عده‌ای شروع به آتش زدن اموال عمومی کردند و پلیس برای حفظ نظم و جلوگیری از تخریب اموال عمومی و آتش زدن‌ها مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد تا این تجمع اندک که هدفشان تخریب و اغتشاش بود را متفرق کند.

حسین محمد صالحی نماینده مردم فریدونشهر در همین زمینه به خبرنگار نمایندگان ما می گوید: کشاورزان شرق کشور یکسری مطالبات دارند، اما این تجمعات اشتباه است، چرا که مردم از میزان خشکسالی و کمبود آب کشور اطلاع دارند و زمانی که آب نیست، از کجا قرار است برای کشاورزان آب تهیه شود؟ دولت و دستگاه‌های ذیربط پیگیر حل این مشکل هستند تا هر چه سریع‌تر مشکل کشاورزان حل شود.

این نماینده مجلس این را هم گفت که؛ همه باید این مسئله را در نظر بگیرند که هر نوع تجمعی هر چقدر هم که قانونی و یا مطالبه صنفی باشد، ممکن است باعث شود عده‌ای افراد سودجو و فرصت طلب از آن سوءاستفاده کنند. متاسفانه شنیدیم که برخی از افراد آتش زدن چادرها و بهم ریختن نظم اصفهان را به گردن نیروی انتظامی انداختند که این ادعا غلط است.

وی تاکید کرد: مسئولان مطالبات کشاورزان را شنیدند و رئیس‌جمهور هم اخیرأ دستور داد تا مشکل آب رسیدگی شود و دستگاه‌های ذیربط هم دنبال رفع این مشکل هستند؛ بنابراین ادامه اشتباهات و اعتراضات غلط است و ممکن است مطالبات صنفی مناطق دیگر را هم به وجود بیاورد.

همچنین امیرحسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان در همین زمینه به خبرنگار نمایندگان ما می گوید: ما تاکنون جلسات متعددی با کشاورزان داشتیم و آن‌ها مطالبات به حقی دارند و با آنکه حقابه دار هستند، شرایط آبی کشور را به خوبی درک می‌کنند. مردم قبول دارند که خشکسالی وجود دارد و بارندگی کم است، اما حرفشان این است که زمانی که خشکسالی وجود دارد، نباید همه فشارها روی کشاورزان باشد.

وی این را هم گفت که؛ از سوی دیگر کشاورزان به خوبی می‌دانند که بخشی از مشکلات آنان به کم‌کاری دولت سابق برمی‌گردد و حتی وزیر نیروی دولت روحانی زیر بار آن نمیرفت. با این حال متاسفانه در تجمعات اخیر دیدیم که برخی از افراد نفوذی سوءاستفاده کردند و بحث آنان مشکل آب نیست بلکه به دنبال ایجاد تشنج در جامعه هستند. این تجمعات خساراتی را به کشور وارد می‌کند و کشورمان در شرایطی نیست که بودجه کلانی را هم صرف ساماندهی این خسارات کرد.

با همه این تفاسیر پروژه ایجاد آشوب و اغتشاش اخیر نشان می‌دهد دشمنان از هر روزنه‌ای می‌خواهند استفاده کنند تا اعتماد میان مردم و حاکمیت را از بین ببرند.

انتهای پیام

کد خبر 3463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =