کد خبر 3656
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

نوری:

مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به مذاکرات گره زده نشود

مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به مذاکرات گره زده نشود

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت درخواست دارم از گره زدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به موضوع مذاکرات و نگاه به خارج و شرطی کردن شاخص‌های اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم با مذاکرات خودداری کنند.

به گزارش نمایندگان ما، غلامرضا نوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری اظهار کرد: از رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت درخواست دارم از گره زدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به موضوع مذاکرات و نگاه به خارج و شرطی کردن شاخص‌های اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم با مذاکرات خودداری کنند و با اتکاء به توان داخلی نسبت به حل مشکلات معیشتی اقدام فوری به عمل آورند.

وی ادامه داد: از وزیر کشور درخواست دارم تا از مقدمه‌چینی شهرداری تبریز و برخی مراکز استانی برای ایجاد تغییر در تقسیمات کشوری در محل اتصال شهرستان بستان آباد به تبریز که به شدت احساسات مردم منطقه در شهرستان‌ بستان آباد را تحریک و جریحه‌دار می‌کند، جلوگیری نماید و به جای این مباحث تنش زا، موضوع تأسیس بخش شیبلی با مرکزیت سعیدآباد را که دارای تمامی شرایط است را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم نسبت به تأمین علوفه مورد نیاز دامداران به ویژه دامداران سنتی با نرخ ارز ترجیحی اقدام فراگیر کند و در بودجه سال آینده در کنار سازمان برنامه و بودجه به جد پیگیر پایداری ارز ترجیحی کالاهای اساسی باشد.

این نماینده مجلس گفت: از وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم برای رفع کمبود شدید و بحرانی آب شرب شهرستان بستان آباد و نسبت به اصلاح عنوان سد کلقان به احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال در بودجه سال آینده اقدام کند.از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم نسبت به درج چهار خطه کردن مسیر بستان آباد در بودجه سال آینده اقدام کند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از هیأت رئیسه مجلس می‌خواهم تا در جهت توسعه روش‌های شفاف  در مجلس و تسریع در خبررسانی در قوه مقننه مجوز ورود خبرنگاران به همراه گوشی هوشمند به صحن مجلس و کمیسیون‌ها فراهم نمایند که مقدمات این اقدام در دوره‌های قبل فراهم شده است.

وی گفت: با عنایت به ارجاع طرح صیانت فضای مجازی به مرکز پژوهش‌های مجلس از رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست دارم طبق آیین‌نامه داخلی نسبت به اخذ نمایندگان دستگاه‌های دولتی، مراکز علمی – پژوهشی اقدام فراگیر نموده و نتیجه آن را ارائه نماید.

انتهای پیام 

کد خبر 3656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =