کد خبر 3661
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

امروز مجلس چه خبر بود؟

حمایت مجلس از کسب و کارهای اینترنتی/ بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی

حمایت مجلس از کسب و کارهای اینترنتی/ بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف و با حضور 193 نفر از نمایندگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 14 آذرماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 02 دقیقه و با حضور 193 نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد؛

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (63) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران

گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن

 گزارش شوردوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

 گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 الی 1399

بررسی تقاضای یک فوریت لایحه تمدید مهلت قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح حمایت از شرکت‌ها و موسسات خلاق و تجاری سازی فناوری‌های نرم.

ضرورت تأمین منابع مالی برای اجرای قانون دائمی حمایت از معلولان

دکتر محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود، گفت: ضمن گرامیداشت هفته معلولان، برای همه معلولان عزیز سراسر کشور سلامتی و طول عمر از خداوند متعال خواستارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از این جا به خانواده‌های معلولان، پدران، مادران و  اعضای خانوادهیشان که با محبت و تحمل سختی ها از عزیزان خود پرستاری کرده و به آن ها کمک می کنند، عرض سلام دارم.

وی اضافه کرد: توانخواهان ما نشان دادند که معلولیت سبب عقب ماندگی آن ها در کارها نیست و از طرق دیگر تلاش و آن را جبران کردند، ما نیز وظیفه داریم که ان شاءالله کارهای ضروری و تامین منابع برای اجرای قانون دائمی حمایت از حقوق معلولان را مورد توجه قرار دهیم.

مشخص شدن شرایط اختراع

نمایندگان در جریان بررسی  طرح حمایت از مالکیت صنعتی با مواد 9 تا 13 این طرح موافقت کردند. بر اساس این گزارش نمایندگان با ماده 9 این طرح با 201 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که بر اساس آن درصورتی که اختراع، ناشی از استخدام یا قرارداد باشد، حقوق مادی ناشی از اختراع متعلق به کارفرما است، مگر آنکه به‌صورت دیگری توافق شده باشد. به منظور صدور گواهینامه‌ اختراع، متقاضی ثبت باید نام مخترع را به مرجع ثبت اعلام کند.

همچنین نمایندگان با ماده 10 طرح حمایت از مالکیت صنعتی با 193 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که در آن آمده است چنانچه شخصی براساس «قانون اجازه‌ الحاق دولت ایران به اتحادیه‌ عمومی بین‌المللی معروف به پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی و تجارتی و کشاورزی (کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی) مصوب  10/  12/ 1337» ، برای ثبت اختراع، اظهارنامه‌ای را به مرجع ثبت یکی از کشورهایی که در زمان تسلیم اظهارنامه، عضو کنوانسیون بوده است تسلیم کند، با رعایت مفاد این قانون و کنوانسیون مذکور که از این پس در این قانون «کنوانسیون پاریس» نامیده می‌شود، به مدت دوازده‌ماه از تاریخ تسلیم این اظهارنامه بر اشخاص دیگر حق تقدم دارد.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی جزئیات طرح حمایت از مالکیت صنعتی موافقت کردند تا هریک از ادعاهای یک اختراع مبنای ارزیابی در مرجع ثبت و رسیدگی به دعاوی نقض در مرجع صالح قضایی قرار گیرد.

لایحه بودجه ۱۴۰۱ یکشنبه هفته آینده تقدیم مجلس می شود

علیرضا سلیمی طی تذکری با استناد به ماده 182 آئین نامه داخلی مجلس، گفت: براساس آئین نامه باید لایحه بودجه سال 1401، 15 آذرماه یعنی فردا به مجلس ارسال شود بنابراین باید مشخص شود که آیا مجلس فردا جلسه دارد و اینکه دولت لایحه بودجه را ارسال خواهد کرد یا خیر؟.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: دولت براساس ماده 182 آئین نامه داخلی باید حداکثر تا 15 آذر لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارسال کند، اکنون دولت در حال انجام اصلاحات ساختاری در بودجه سنواتی کشور است و این موضوع اولویت همه ما یعنی دولت، مجلس و تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: طی مکالمه ای که دیروز با رئیس جمهور داشتم، به نظر می رسد هنوز 2 الی 3 روز دیگر برای اینکه لایحه بودجه از کفایت لازم برخوردار باشد، در دولت نیاز است. نکاتی نیز در بودجه وجود دارد که مطلع شدیم و به نظر می رسد قبل از ارسال بودجه به مجلس برخی نظرات نمایندگان نیز اعمال شود.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: قرار شد یک جلسه قبل از ارسال لایحه بودجه سال 1401 به مجلس با حضور برخی رؤسای کمیسیون های مجلس و دولت در خصوص لایحه بودجه برگزار شود تا یک هماهنگی و تبادل نظر صورت بگیرد.

قالیباف تصریح کرد: اگر بخواهیم این جلسه را برگزار کنیم، لایحه بودجه یکشنبه هفته آینده به مجلس تقدیم شده و طی این چند روز هم این همدلی و همکاری بیشتر در خصوص بودجه سال آینده میان دولت و مجلس انجام خواهد شد، مخصوصا آقای حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به همراه برخی رؤسای کمیسیون های دیگر آمادگی داشته باشند تا قبل از ارسال لایحه بودجه به مجلس، یک جلسه برگزار شود.

مجلس مدافع فعالیت های اقتصادی در بستر فضای مجازی

محسن دهنوی، در اخطاری با استناد به اصل 3 قانون اساسی گفت: در شرایطی که چندی قبل مجلس با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بسیاری از موانع موجود بر سر راه کارآفرینان را از میان برداشت و مسیری تعریف شد تا متقاضیان درخواست های خود را در سامانه ارائه کنند و دیگر نیازی به اخذ بسیاری از مجوزهای دیگر نیست، طرح مالکیت صنعتی نیز قصد دارد تا به کارآفرینان کمک کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر بانک مرکزی، کسب و کارهای اینترنتی را ملزم به دریافت "اینماد" کرده است، ادامه داد: الزام بانک مرکزی درخصوص دریافت نشان اینماد توسط کسب و کارهای اینترنتی، برخلاف روح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط مجلس است.

وی خطاب به رئیس مجلس خاطرنشان کرد: به دلیل اختلاف نظر بین وزارتخانه های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی، 350 هزار کسب و کار جوانان کشور تحت تاثیر قرار گرفته  و این دستگاه ها بر خواسته بدون منطق خود تاکید دارند. لازم است به این مسئله ورود کرده و از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، کارآفرینان و جوانان حمایت کند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده، ضمن اشاره به اهمیت موضوعات پیش آمده درباره الزام کسب و کارهای اینترنتی به دریافت "اینماد" ، بیان کرد: اختلافات بین دستگاه های اجرایی مانند بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی نمی تواند مانع کار شود و اگر مشکلی در بستر فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال نسبت به دریافت نماد مذکور وجود دارد باید آن را برطرف کنند.

تصویب یک فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست

نمایندگان در خصوص بررسی یک فوریت «لایحه لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» با 174 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

رمضانعلی سبحانی فر رئیس شرکت پست در این خصوص، گفت: با توجه به اینکه دولت تغییر کرده است لذا لازم است تمدید یکساله صورت گیرد تا دولت جدید اصلاحات جدید را انجام داده و به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: بیش از 15 هزار پرسنل و از طرفی بیش از 40 هزار پرسنل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند و با توجه به خلاهای قانونی که وجود دارد تقاضا می شود تمدید یک ساله صورت گیرد تا قانون جدید با اصلاحات کامل به مجلس ارائه شود.

مجلس و دولت در سنگر مبارزه با دشمن

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه در نطق میان دستور خود گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بدنه اجرایی همه دولت ها نفوذ کرده اند، جریان ملی گرایی در دولت موقت، جریان نفاق در دولت دوم، جریان انحراف در دولت سوم و چهارم خودنمایی کرد که با هوشیاری مقام معظم رهبری به عنوان رئیس دولت جریان میرحسین موسوی کنترل شد، جریان نفاق و نفوذ همراه با جریان خانوادگی و زر اندوزی در دولت پنجم و ششم مسیر حرکت انقلاب را منحرف کرد و نفوذ کلاهی ها و انفجار حزب جمهوری اسلامی و نفوذ افرادی چون کشمیری در دولت شهید رجایی و باهنر باعث سقوط این دولت ها شد.

این نماینده مجلس توضیح داد: در دولت هفتم و هشتم همین جریان نفوذ و نفاق، فتنه 78 و جریان قتل های زنجیره ای و بسیاری از طرح های کودتایی را طراحی کردند، جریان انحراف و نفاق دولت نهم و دهم را منحرف کرد و جریان خانوادگی و ثروت اندوزی دولت یازدهم و دوازدهم مسیر خدمت رسانی به مردم را منحرف کرد و باعث عقب ماندگی جمهوری اسلامی و مشکلات اقتصادی شد و توجهی به هشدارهای مقام معظم رهبری نکردند.

کوچکی نژاد بیان کرد: امروز در دولت سیزدهم تلاش جریان انقلابی تشکیل شده همان جریان خانوادگی و فامیلی با ثروت اندوزی، خودنمایی می کند هر چند آقای رئیسی با سابقه انقلابی و پاکدستی با این جریان مبارزه می کند اما باید مدام مراقبت کند، امروز مجلس شورای اسلامی و دولت انقلابی در یک سنگر با دشمن مبارزه می کند. امروز جنگ اقتصادی شدیدی بر کشور حاکم است.

وی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور بیش از 100 روز گذشته است بسیاری از سازمان های مهم و دستگاه های اجرایی بلاتکلیف هستند، یا آنهایی که پاکدست هستند تثبیت کنید یا سریعا تغییرات را انجام دهید.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای فعالان اقتصادی را از بلاتکلیفی خارج کند

الیاس نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نطق میان دستور خود گفت: مسائل اقتصادی و وضعیت اسفبار معیشتی عامه مردم، شکاف‌های درآمدی، منفی شدن رشد تولید ناخالص ملی و تورم افسار گسیخته در سال‌های اخیر و متاسفانه رها کردن امور کشور توسط دولت قبل، بورس را نابود، ارزش پول ملی را تنزل و نظامات توزیع و تولید و بانک و پول و ارز و تجارت خارجی را به شدت تخریب نمود. اصلا معلوم نبود که این‌ها آدم نظامند یا نماینده حاکمیت سلطه جهانی، نه تنها با تدبیر آقایان تحریم‌ها برداشته نشد که مختصر آب باریکه ناشی از صادرات نفت و مراودات تجارت خارجی به طور کلی از بین رفت و متاسفانه به آنها که می‌توانستند کمک کنند اجازه نقش‌آفرینی داده نشد. برای تیم مذاکره کننده آرزوی موفقیت دارم که در فرصت حداقلی برای رفع تحریم‌ها، طرف‌های مذاکره کننده را متقاعد کنند و کشور، ملت و فعالان اقتصادی در بازارها را از بلاتکلیفی خارج کنند.

فوق العاده ویژه نیروهای مسلح و بازنشستگان پرداخت شود

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در قانون برنامه ششم ماده ( 112 ) برای مناطق جنگی فوق العاده‌ای معین شده است که باید در اختیار کارکنان دستگاه های جرایی در مناطق جنگی قرار بگیرد. دولت وقت برای کارکنان دستگاه های اجرایی این امر را عملیاتی کرد و از بالاترین مقام اجرایی مانند فرماندار، استاندار، بخش دار و مدیران کل تا پایین ترین سطح سازمانی از این فوق العاده برخوردار شدند. اما متاسفانه در دولت تبعیض؛ با گذشت 5سال از اجرای قانون مذکور در مورد دو قشر اجرایی نکردند، اولین قشر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، کسانی که شبانه روز از مرز و بوم ایران حراست و صیانت می کنند و حق مسلم آنها بود که اولین گروه برخوردار بود. قشر دومی که قانون برای آنها اجرایی نشد، بازنشستگان بودند، علی رغم اینکه دولت بهانه تراشی کرد و مجلس استفساریه را به تصویب رسانده و به تایید شورای نگهبان نیز رسید و حدود یک سال از ابلاغ آن می‎‌گذرد اما اجرایی نشد. من از محضر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل نیروهای مسلح، خواهشمندم برای صیانت از حقوق این اقشار حتما به ستاد کل نیروهای مسلح دستور دهند. یک نفر در ستاد کل مانع است که به آنها نیز  گفتم که اگر امنای ستادی از این حق برخودار بودند همان روز اجرایی می‌شد، اما به دلیل اینکه مرزنشین ها و مناطق جنگی باید از انها برخوردار شوند، افرادی که در ستادهای مرکزی ذی نفع نبوده به دنبال اجرای آن نیستند.

 انتقاد از عدم اجرای رتبه بندی فرهنگیان

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: معلمان در آموزش و پرورش باید خودشان پول قند و چای بدهند و تکریم ارباب رجوع می کنند. امروز در آموزش و پرورش متأسفانه از نهضتی ها، سربازمعلم ها، خریدخدماتی ها، قراردادها، حق التدریسی ها در گرما و سرما با کمترین امکانات به مدارس می روند. معلمی داریم که برای رسیدن به مدرسه خود روزانه 180 کیلومتر در روز طی مسیر می کند ولی اینها متأسفانه نه حق ایاب و ذهاب داشته و نه سرویس دارند، حتی پشتوانه ای در وزارتخانه مربوطه ندارند.

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

روح اله متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر علیرضا نظری نماینده خمین به همراه 15 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درخصوص لزوم رسیدگی به وضعیت کیفی آب شرب شهرستان خمین

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزرای راه و شهرسازی، کشور و جهاد کشاورزی درخصوص ضرورت اقدام فوری و تدبیر درخصوص روند رو به رشد حاشیه نشینی در اطراف اصفهان و ضرورت لایروبی، مرمت و بازسازی رشته قنات های بخش ها و مناطق روستایی شرق اصفهان

- تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت به وزیر کشور درخصوص لزوم تسریع در رسیدگی به مشکلات سایت پسماند سراوان

- تذکر پروین صالحی مبارکه نماینده مبارکه به وزرای بهداشت و تعاون درخصوص ضرورت توجه به مطالبات کادر درمان در دوران کرونا و نیز بازنگری در تنوع زیاد قراردادهای کار و تفاوت حقوق و دستمزد در محیط های کارگری

- تذکر الهویردی دهقانی نماینده ورزقان به وزیر صمت درخصوص ضرورت تسریع در پرداخت تمام حقوق قانونی اعم از آلایندگی، 15 درصد از حقوق دولتی معادن، یک درصد ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه و کمک های اجتماعی به شهرستان های دارای معادن

- تذکر مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد و چگینی به وزیر نیرو درخصوص لزوم توجه به نابودی غیرقابل جبران منابع آبی و محیط زیست زاگرس

- تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر نفت درخصوص توضیح علت عدم حل اختلاف بین شرکت ملی گاز و پیمانکاران طرح گازرسانی به عطاییه در بخش میان جلگه شهرستان نیشابور که باعث تعطیلی طرح شده است.

- تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان به همراه 46 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص ضرورت تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان، تذکر وی به همراه 32 نفر از نمایندگان به وزیر صمت درخصوص رفع مشکلات ساختاری در اعمال ماده 4 قانون حمایت از تولید داخل مبنی بر ساماندهی توانمندی های محصولات داخلی، تذکر وی به همراه 31 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزرای اطلاعات، اقتصاد و دادگستری درخصوص لزوم توسعه تفاهم نامه های قضایی و امنیتی با کشورهای دیگر

- تذکر ذبیح الله اعظمی ساردویی به همراه روح الله ایزدخواه، یعقوب رضازاده، علیرضا زندیان، کیومرث سرمدی واله و جلال محمودزاده به وزیر راه و شهرسازی درخصوص اینکه چرا علی رغم گزارش دیوان محاسبات (استان کرمان) از تخلفات عدیده اداره کل راهداری جنوب اقدامی صورت نگرفته است.

- تذکر حسین حق وردی نماینده شهریار، قدس و ملارد به همراه 33 نفر از نمایندگان به وزرای نیرو و کشور درخصوص لزوم توجه مسئولان ادارات برق شهرستان ها به تامین روشنایی معابر و گذرگاه های شهری

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه 27 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص ضرورت ساماندهی به مهاجرت های داخلی و ورود مهاجران خارجی متناسب با آمایش سرزمینی و رعایت پراکندگی جمعیت و جلوگیری از تجمع نامناسب افراد در مناطق خاصی از کشور، تذکر وی به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درخصوص ضرورت پرهیز از ارائه نظرات غیرکارشناسی و مغایر با تحقیقات تخصصی توسط وزارت بهداشت.

- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به همراه 55 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان درخصوص ضرورت اهتمام در تخصیص 27 صدم درصد از کل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده جهت توسعه ورزش مدارس ، ورزش همگانی و ورزش بانوان و زیرساخت های ورزش استان.

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه 21 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص ضرورت تدبیر لازم درباره آلودگی هوای کلانشهرها از جمله شهر اصفهان، تذکر وی به همراه محمدحسین آصفری، روح الله ایزدخواه، هادی بیگی نژاد، یعقوب رضازاده، علیرضا عباسی، علی اکبر علیزاده برمی، احمدحسین فلاحی، بهروز محبی نجم آبادی و عباس مقتدایی به رئیس جمهور درخصوص لزوم اتخاذ رویه ای واحد در سازمان امور اداری و استخدامی درباره الزام تزریق واکسن کرونا، تذکر وی به همراه 48 نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص لزوم توجه به سختی کار نامه رسانان و تعیین حقوق و مزایای آنها

- تذکر محمد صفری ملک میان نماینده رودسر و املش به همراه 12 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درخصوص توضیح علت عدم اقدام آب و فاضلاب منطقه ای گیلان در اجرا و تکمیل پلرود

- تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر علوم درخصوص لزوم توجه به جذب هیات علمی و توسعه رشته های موسیقی، طراحی مد لباس، فیلمسازی و عکاسی دانشکده هنر و معماری ارومیه، تذکر وی به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص ضرورت تخصیص و توزیع خوراک کافی جو به دامداران استان آذربایجان غربی، تذکر وی به رئیس جمهور درخصوص لزوم اجرای دقیق و کامل اقدامات ماده 119 قانون برنامه ششم توسعه و تخصیص 2.9 درصد بودجه عمومی دولت به قوه قضائیه

- تذکر کیومرث سرمدی واله نماینده اسدآباد به وزیر نیرو درخصوص لزوم تسریع در تکمیل طرح فاضلاب و تصفیه خانه شهر اسدآباد

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل  به همراه قاسم ساعدی، کیومرث سرمدی واله، محمد صفری ملک میان، حسین میرزایی به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام لاهیجان و سیاهکل، تذکر وی به همراه 13 نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص لزوم تشکیل کارگروه جهت حل مشکل اینترنت دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل

- تذکر بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تسریع در راه اندازی و بهره برداری از فرودگاه سقز

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به همراه 44 نفر از نمایندگان به وزرای بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و کشور درخصوص لزوم اجرا و اقدام فوری به ایجاد محدودیت در ورودی کشور جهت ورود ویروس جدید کرونا به داخل

- تذکر مهدی شریفیان نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به همراه 37 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درخصوص ضرورت تجدیدنظر و اصلاح قبوض آب صادر شده با مبالغ سنگین و بدون اطلاع رسانی قبلی به مشترکان در مناطق شهری و روستایی

- تذکر روح الله حضرت پور نماینده ارومیه به وزیر بهداشت درخصوص لزوم برنامه ریزی و آمادگی برای مواجهه احتمالی با موجب ششم ویروس کرونا

تذکرات شفاهی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان با انتقاد از تعلل در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: انتظار می‌رود هیأت رئیسه مجلس به این موضوع ورود کند تا در اسرع وقت پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت شود.

حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: وضعیت معیشتی مردم در شرایط وخیمی قرار دارد و تورم بالای 40 درصد زندگی بسیاری از اقشار را مختلف کرده است. با این شرایط فعلی منسوخ شده بانک، ساختار اقتصادی بازارمحور که عامل تضعیف تولید است، از رئیس جمهور و مسئولان خواهشمندم به صورت جدی روی این موضوع تمرکز کنند تا اقتصاد و شرایط به نفع مردم تغییر کند.

سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس گفت: استان مازندران علیرغم ارائه خدمات ملی به ۳۰ میلیون مسافر و گردشگر در حوزه راه و شهرسازی با مشکلات جدی مواجه است.

گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس با انتقاد از افزایش قیمت خودرو گفت: کمیت و کیفیت خودرو موجب نگرانی مردم شده و هیچ تغییری در سیاست‌های وزارت صمت درباره خودرو مشاهده نمی‌شود.

گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: نمایندگان طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواسته‌اند تا مصوبه افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی را اجرایی کند.

الهیان نماینده مردم تهران در مجلس از وزیر کشور خواست به وضعیت حاشیه نشینی شهر تهران رسیدگی کند.

خضریان نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از وضعیت نامناسب معتادان متجاهر در ورودی شرق تهران، بر ضرورت تغییر محل گرمخانه خاوران تاکید کرد.

توسلی نماینده مردم بهار در مجلس در تذکری خطاب به وزیر صمت خواست تا عزت مردم در صف خودرو و با این قیمت‌ها نادیده گرفته نشود.

موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس خواستار تدوین طرح ویژه برای حمایت از مناطق محروم شد.

گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس ضمن تاکید بر ساماندهی وضعیت و حقوق بازنشسته های لشگری، کشوری و تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰، گفت: همسان سازی حقوق بازنشسته ها در بودجه مورد توجه قرار گیرد.

کوهساری نماینده مردم رامیان در مجلس به موضوعات و مشکلات عدیده ای که نمایندگان در قالب تذکر به مسئولان اجرایی مطرح کرده اند اشاره کرد و گفت: تذکرات نمایندگان و مسئولان اجرایی باید پیگیری شود، متاسفانه این تذکرات برای برخی مسئولان عادی شده است.

بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در شرایطی که کماکان شاهد پرداخت‌های نامتعارف به برخی نورچشمی‌ها در شرکت‌های خاص هستیم و هراز چندگاهی حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی، افکار مردم را آزار می‌دهد گویا دیواری کوتاه‌تر از کارمندان وجود ندارد. متأسفانه زمزمه‌هایی از افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان در سال آتی به گوش می‌رسد. نمایندگان مردم در خانه ملت در روزهایی که آتش تورم پیوسته در حال زبانه کشیدن است، به هیچ عنوان پای این جفای آشکار در حق کارکنان دولت را امضا نمی‌کنند.

نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: از رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت درخواست دارم از گره زدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به موضوع مذاکرات و نگاه به خارج و شرطی کردن شاخص‌های اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم با مذاکرات خودداری کنند.

نظری نماینده مردم خمین در مجلس گفت: برخی محصولات کشاورزی صادراتی به روسیه به دلیل داشتن سموم بالا با محدودیت صادرات مواجه شده که خسارات جدی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی، گلخانه ای و تازه خوری محسوب می شود.

در انتهای جلسه، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی را ساعت 11 و 53 دقیقه به صدا درآورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نشست بعدی سه شنبه، 16 آذرماه ساعت 7 و 45 دقیقه صبح با ادامه دستور کار هفتگی مجلس برگزار می شود.

انتهای پیام

کد خبر 3661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =