کد خبر 3809
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

آخرین تغییرات بودجه ۱۴۰۱ در مرکز پژوهش‌ها بررسی شد

آخرین تغییرات بودجه ۱۴۰۱ در مرکز پژوهش‌ها بررسی شد

کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده حوزه انتخابیه سبزوار آخرین تغییرات بودجه سال ۱۴۰۱ را بررسی کردند.

به گزارش نمایندگان ما، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در جلسه ای که در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور بهروز محبی نماینده حوزه انتخابیه سبزوار در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، آخرین تغییرات بودجه ۱۴۰۱ با کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس بحث و بررسی شد.

در این جلسه کارشناسان مرکز پژوهش ها مباحثی را در رابطه با مهمترین نکات مربوط به بودجه سال ۱۴۰۱ کشور ارائه کردند. در این جلسه مباحثی پیرامون  آسیب شناسی وضعیت اقتصاد کشور در طی سال‌های اخیر و نحوه اثر بودجه بر شاخص‌های کلان اقتصادی انجام شد.
 
همچنین مباحثی حول محورها و اهداف بودجه سال آینده (رشد، عدالت و ثبات اقتصادی)، بررسی وضعیت رشد اقتصادی، افزایش حقوق و دستمزد، لزوم اصلاح پایه های مالیاتی، راهکارهای افزایش سرمایه گذاری و بهره وری در کشور و جایگاه آن در بودجه ۱۴۰۱ کشور ومصارف صندوق رشد و پیشرفت ملی، حذف استفاده دولت از صندوق توسعه ملی، استفاده از بازارهای پولی و مالی داخلی و جلب مشارکت بخش خصوصی طرح شد.

همچنین در این جلسه محورهایی چون تشریح وضعیت استان‌های کشور با پراکندگی جمعیتی از سهم بری منابع، میزان تولید و لزوم برقراری عدالت در نقاط مختلف کشور، تشریح وضعیت مالی فعلی شهرداری های کشور و ساختار نامساعد مالیه آن ها و لزوم افزایش شفافیت در بودجه نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری ها از طریق ضمیمه کردن بودجه مصوب این نهادها به بودجه عمومی کشور، بررسی وضعیت بودجه شرکت های دولتی در بودجه ۱۴۰۱ کشور و تبیین چالش های اصلی در این شرکت‌ها مطرح شد.
 

انتهای پیام

کد خبر 3809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =