کد خبر 3814
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

ایزدخواه:

برخورد چکشی و قضایی با منتقدین واکسیناسیون درست نیست

برخورد چکشی و قضایی با منتقدین واکسیناسیون درست نیست

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جمعیت منتقد واکسیناسیون اجباری از جوانان که اغلب حزب اللهی و ولایتمدار هستند، گفت: برخورد چکشی و قضایی با این افراد درست نیست، شوراها یا ستاد کرونا بدون توجه به قانون نمی تواند آزادی های مشروع را از مردم کم کند.

به گزارش نمایندگان ما، روح اله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نگرانم که اگر ما در خصوص بحث شفافیت تعلل کنیم جوانان حزب اللهی بگویند که نمایندگان این کاره نبودند و با ما عهدی بستند که شفافیت را در اولویت بگذارند اما این کار انجام نشد. نگرانم از اینکه مجلس بعد طی ۲ الی ۳ هفته آن را اجرا کند و ما زیر سوال برویم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس در خصوص واکسیناسیون اجباری افزود: با توجه به آمار دولت از متوسط جهانی در واکسیناسیون بالاتر رفته ایم لذا به دولت خسته نباشید می گوییم اما در برخورد با منتقدین واکسیناسیون اجباری باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: منتقدان تنها در کشور ما نیستند بلکه در همه کشورهای بوده و دانشمندان ویروس شناس درباره آن ها صحبت می کنند در کشور ما جوانانی که غریب به اتفاق حزب اللهی و مطالبه گر هستند و در جریان بررسی موضوعاتی از جمله برجام،  FATF، جمعیت و سند ۲۰۳۰ ثابت کردند که ولایتمدار هستند. این گروه از افراد به استناد اظهارات برخی دانشمندان و اسناد و مدارکی نقدهایی به واکسیناسیون دارند اما برخورد چکشی و قضایی با آن ها نباید صورت گیرد.

ایزدخواه در ادامه اظهار کرد: شاید طلبه جوانی که استاد حوزه هم هست و روزنامه ای دارد در روزنامه خود به این موضوع انتقادی کند اما نباید او را به دادگاه کشاند یا یارانه روزانه اش را قطع کرد. به موجب اصل ۵۶ قانون اساسی حکم به مجازات و اجرا تنها از طریق دادگاه صالح و قانون باید باشد، شوراها یا ستاد کرونا بدون توجه به مجلس و قانون نمی توانند آزادی های مشروع مردم را کم کنند.

علی نیک زادثمرین در پاسخ به تذکر این نماینده به اقدام خوب دولت در افزایش واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در این زمینه نگرانی آنچنانی نداریم اما تذکر شما هم قابل بررسی است.

انتهای پیام

کد خبر 3814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =