کد خبر 3835
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

قالیباف: هدف از لایحه رتبه بندی ارتقای جایگاه معلمان است

قالیباف: هدف از لایحه رتبه بندی ارتقای جایگاه معلمان است

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هدف از رتبه بندی معلمان ارتقای جایگاه و منزلت معلمان در جامعه اسلامی و در آموزش و پرورش است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در تذکری گفت: انتظار می رود تدبیری برای ارتقای جایگاه نیروی خدماتی در بدنه آموزش و پرورش نیز دیده شود. اکنون که در حال تصمیم گیری برای خانواده فرهنگیان هستیم نیروهای خدماتی نیز چشم انتظار بوده و برای آنکه آنها نیز با دل خوش همراه در این مسیر باشند باید تدبیری برای حمایت از این قشر نیز دیده شود.

وی اضافه کرد: نیروهای خدماتی زحمات زیادی برای تعلیم و تربیت کشیده و انتظار می رود در کنار تصمیم گیری برای معلمان به این قشر نیز توجه شود. نیروهای خدماتی با حداقل حقوق کار کرده و باید به آنها نیز توجه شود. شاید در ساختار نظام رتبه بندی معلمان نتوان آنها را گنجاند اما باید آئین نامه ای برای آنها نیز دیده شود، آنها نیز چشم انتظار هستند.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت نیز در تذکری گفت: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرده و سپس مابقی آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم. از کمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشکر می کنیم اما تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.برخی از مواد لایحه نسبت به آنچه که در کلیات به آن رای دادیم تغییرات زیادی داشته است، در ماده ۷ کاملا تعداد قرار گرفتن معلمان در رتبه ها محدود شده است، در حالیکه در هیچ کجا چنین محدودیتی برای قرار گرفتن در رتبه ها وجود ندارد.

وی‌ادامه داد: این شیوه رتبه بندی انگیزه معلم را می گیرد، رتبه بندی معلمان باید شفاف باشد. این شیوه رتبه بندی حق و حقوق فرهنگیان را پایمال می کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد اظهار کرد: هدف ما از رتبه بندی این بود که منزلت و جایگاه معلمین را در جامعه اسلامی و در آموزش و پرورش ارتقاء بدهیم. ما در ماده ۲ زمانی که تعاریف و مفاهیم را گنجاندیم تعریف کردیم که معلم چه کسی است و این رتبه بندی فقط برای معلمان است. ما ضمن احترامی که برای کادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما اعتقاد داریم که جایگاه و منزلت معلمان باید بالاتر باشد. در ماده ۲ کاملا تعاریف مشخص است. به عنوان مثال اگر مدیری ۲۴ ساعت در هفته بر سر کلاس حضور یابد و نقش معلم را ایفا کند، او نیز به عنوان معلم تلقی شده و شامل رتبه بندی می شود.

انتهای پیام

کد خبر 3835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    آقای قالیباف در شاخص های رتبه بندی سوابق تدریس در نظر گرفته نشده در واقع رتبه بندی به نفع کسانی داره تصویب می شه که پشت میز نشین هستند نه معلمی که در کلاس با 30 نفر سر و کله می زند