کد خبر 4110
۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

علیزاده:

مافیای بزرگی سموم کشاورزی را بدون توجه به سلامت جامعه وارد کرده است

مافیای بزرگی سموم کشاورزی را بدون توجه به سلامت جامعه وارد کرده است

نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مدیران در سازمان حفظ نباتات ویژه خواری کرده و برای عده ای خاص رانت ایجاد می کنند، گفت: باید وزیر جهاد کشاورزی در مجلس درباره اتفاق اخیر درباره محصولات کشاورزی توضیح دهد چون مافیای بزرگی در کشور شکل گرفته که فقط سموم کشاورزی را بدون توجه به سلامت جامعه وارد کرده و منجر به تولید محصولات کشاورزی با کیفیت پایین شده است.

به گزارش نمایندگان ما، محسن علیزاده نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با استناد به بند ۱۲ اصل سوم قانون اساسی در اخطاری گفت: قرار بود راه های درآمد غیرنفتی دیگری برای اقتصاد کشور تعریف شود و این موضوع بارها توسط رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت. با توجه به شرایط خاص آب و هوایی کشورمان، کشاورزی می توانست بهترین راه دستیابی به درآمد پایدار غیرنفتی باشد؛ تولید محصولات سالم و استاندارد و صادرات آنها موجب کسب درآمد ارزی می شود. همچنین در این خصوص می توانستیم امنیت غذایی کشور را با برنامه ریزی دقیق و صحیح تامین کنیم.

وی افزود: متاسفانه باخبر شدیم در روزهای گذشته برخی محصولات صادر شده به کشورهای همسایه برگشت خورده است، زیرا استانداردهای لازم را در تولید آنها رعایت نکرده ایم. وزارت جهاد کشاورزی تا امروز کاهلی کرده و این امر در حالی است که مافیای بزرگ و عظیمی وجود دارد که به واردات سموم پرداخته و به سلامت جامعه فکر نمی کنند. در سازمان حفظ نباتات ذیل وزارت جهاد کشاورزی، مدیرانی هستند که ویژه خواری کرده و برای عده ای خاص رانت ایجاد می کنند، باید از وزیر جهاد دعوت کرد که در برابر نمایندگان پاسخ دهد چرا چنین اتفاقی رخ داده و موجب جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی شده است. قرار بود دولت انقلابی این ویژه خواری و رانت ها را پاکسازی کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس طی دو نوبت نشست برگزار کرد و این موضوع پیگیری شد. مجلس هم دو هفته دیگر به بررسی این موضوع می پردازد.

انتهای پیام 

کد خبر 4110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =