کد خبر 4166
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

نظری:

سالروز شهادت سردار سلیمانی روز قهرمان ملی نامگذاری شود

سالروز شهادت سردار سلیمانی روز قهرمان ملی نامگذاری شود

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی گفت که به پاس تکریم فرهنگ جانفشانی و از خودگذشتگی شهید سلیمانی سالروز شهادت ایشان به نام روز قهرمان ملی نامگذاری شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علیرضا نظری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و رحلت علامه مصباح با ارائه پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داریم و همچنین با توجه به مطالبه ملی از طرف ملت و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد شهید که ایشان را ملی ترین و امتی‌ترین شهید ایران و دنیای اسلامی دانستند ضروری است به پاس تکریم فرهنگ جانفشانی و از خودگذشتگی سالروز شهادت ایشان به نام روز قهرمان ملی نامگذاری شود.

وی در تذکری به رئیس جمهور گفت: تا کی قرار است ایران فقط تهران باشد، امروز شاهد اخباری هستیم که قیمت آپارتمان در برخی نقاط تهران به متری 200 میلیون تومان رسیده، چرا باید تجمیع امکانات در پایتخت باشد و مردم شهرستان‌ها برای امکانات حداقلی درمانی آواره پایتخت شوند. لازم است ریل سیاست‌گذاری در مورد توسعه و نگاه به ثروت، از تهران برداشته شود؛ چه دلیلی دارد اگر یک ایرانی در استان‌ها و مناطق دورافتاده بخواهد قبض تلفن همراه خود را پرداخت کند، عوارض ارزش افزوده آن باید نصیب تهران شود.

این نماینده مجلس افزود: چرا مراکز تولیدی استان‌ها  شهرستان‌های سراسر کشور کارت بازرگانی تولیدکنندگان باید در تهران صادر شود.آلایندگی زیرساخت‌هایی مانند زمین، آب، برق و گاز در استان‌ها تأمین اما عوارض آن در تهران پرداخت می‌شود و همچنین گردش مالی آن در تهران باشد. چرا 15 درصد حقوق دولتی معادن که باید به محل منطقه معدن بازگردد، اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: عده مشکلات و چالش های محلی در استان‌های دارای معادن چیست؟ در حالی که مردم مشاهده می‌کنند که معادنشان تخلیه، محیط زیست‌شان تخریب، چرا دامشان نابود و جاده‌هایشان تخریب می‌شود اما سودی از معادن عایدشان نمی‌شود.

انتهای پیام 

کد خبر 4166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =