کد خبر 4195
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

مقتدایی:

سردار سلیمانی متجلی کننده رویکرد انقلاب اسلامی در قالب امت محوری بود

سردار سلیمانی متجلی کننده رویکرد انقلاب اسلامی در قالب امت محوری بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: از نکات مهمی که باید در خصوص سردار شهید سلیمانی به آن توجه کنیم این است که ایشان در عمل متجلی کننده رویکرد انقلاب اسلامی بود چیزی که در قالب امت محوری می توانیم از آن یاد کنیم.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، گفت: یکی از نکات مهمی که باید در خصوص سردار به آن توجه کنیم این است که ایشان در عمل متجلی کننده رویکرد انقلاب اسلامی بود چیزی که در قالب امت محوری می توانیم از آن یاد کنیم.

وی افزود: البته نگاه  به درون کشور  و ملیت ایرانی از یکسو  و نگاه به محوریت امت به عنوان یک رویکرد اسلامی از ایشان شخصیتی ممتاز ساخته بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص ویژگی بارز سردار سلیمانی گفت: اگر در روزگاری سید جمال الدین اسد آبادی پیام آور وحدت میان مسلمان بود و در دوران معاصر انقلاب اسلامی این رویکرد را دنبال می کرد،  این مهم توسط سردار سلیمانی بر عهده گرفته شد و از محرومان و مظلومان و نهضت های آزادی بخش حمایت به عمل آمد. به همین جهت ایشان به عنوان  یک قهرمان ملی شناخته می شود و هر چه از شهادت ایشان بگذرد این رویکرد ها پررنگ تر می شود.

مقتدایی در پایان تصریح کرد: شهید سلیمانی روح و روان و عملکردش با روحیه اسلامی آمیخته بود و به همین جهت فراتر از مرزهای ایران  مورد شناخت و توجه قرار گرفته و در دوران معاصر به عنوان سنبل مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه شناخته می شود. بنابراین شهید سلیمانی را  نه به عنوان سیاستمدار یا یک فرد نظامی و مدافع ایدئولوژی خاص بلکه باید به عنوان کسی که طرفدار رویکرد اسلامی و پیاده کردن قوانین در جامعه و متولی وحدت بین امت های اسلامی بود بشناسیم.

انتهای پیام

کد خبر 4195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =