کد خبر 4485
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

نشست بررسی وضعیت بخش حمل و نقل کشور در مرکز پژوهش ها برگزار شد

نشست بررسی وضعیت بخش حمل و نقل کشور در مرکز پژوهش ها برگزار شد

نشست بررسی وضعیت بخش حمل و نقل کشور با حضور شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، اقبال شاکری نماینده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل های صنفی و علمی بخش حمل ونقل، جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش ها برگزار شد.

 به گزارش نمایندگان ما، نشست بررسی وضعیت بخش حمل و نقل کشور با حضور شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، اقبال شاکری نماینده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل های صنفی و علمی بخش حمل ونقل، جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در محل مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

 شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن بیان نمونه هایی از کاستی های بخش حمل و نقل کشور بر ضرورت اقدام مؤثر وزارت راه و شهرسازی در حل این معضلات تأکید نمود. همچنین دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز با ارائه تصویری کلان از وضعیت کنونی بخش حمل و نقل کشور و چالش‌های آن، خواستار همکاری و مشارکت همه عوامل بخش حمل ونقل اعم از مسئولان دولتی، متولیان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع چالش‌ها شد.

در ادامه نمایندگان تشکل های بخش خصوصی مسائل و مشکلات این بخش در ارتباط با شیوه های مختلف حمل ونقل اعم از جاده ای، ‌ریلی، ‌هوایی و دریایی را مطرح و انتظارات خود را از مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اعلام نمودند.

در خاتمه معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با تأیید وجود برخی از چالش‌ها با ارائه توضیحاتی در خصوص تعدد ذینفعان این بخش و حاکمیت نگاه بخشی، بر یکپارچه سازی تصمیمات، ‌نوسازی ناوگان، تکمیل طرح جامع حمل ونقل، اهمیت موضوع ترانزیت، ضرورت حل مشکلات ساختاری حمل ونقل حومه ای، اصلاح نظام تعرفه گذاری و لزوم ارتقای بهره وری تأکید نمود و خاطرنشان نمود که برنامه‌ریزی جهت رفع موانع و مشکلات در دستور کار معاونت حمل ونقل قرار دارد و ضمن تشکر از مرکز پژوهش های مجلس به جهت برگزاری این گردهمایی، ‌ خواستار تداوم جلسات تخصصی در این مرکز شد.

انتهای پیام

کد خبر 4485

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =