کد خبر 4723
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

جلالی:

مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند

مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به مثابه مثلثی است که یک ضلع آن اهداف و آرمان های اسلامی، ضلع دوم آن ولایت و رهبری و ضلع سوم آن مردم هستند.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با نمایندگان ما در خصوص پایداری انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه ها، گفت: براساس شواهد علمی در اندیشکده های آمریکایی، عمر انقلاب ها کمتر از ده سال است؛  این در حالی است که ایران در آستانه گرفتن جشن پیروزی برای چهل و چهارمین بهار انقلاب خود است. بنابراین راز ماندگاری انقلاب به عنوان یک سوال برای سیاسیون جهان مطرح است.

این نماینده مجلس در خصوص رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ادامه داد: رمز جاودانگی انقلاب الهی، ارزشی و دینی بودن انقلاب است که برای سیاسیون جهان قابل درک و فهم نیست.

جلالی افزود: در جهت عدم پیروزی انقلاب توطئه های زیادی از جمله جنگ، کودتا، فتنه، ترور و ... علیه آن ساماندهی شد، اما با وجود تمامی این توطئه ها امروزه ما شاهد دستاوردهای نفیسی هستیم که نصیب انقلاب شد؛ رتبه های تک رقمی در حوزه هسته ای، سلول های بنیادین، هوافضا و ماهواره و بحث های آموزشی و پژوهشی... ی. مصداقی بارز در این زمینه است.

عضو کمیسیون فرهنگی، انقلاب اسلامی ایران را به مثلثی تشبیه کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به مثابه مثلثی است که یک ضلع آن اهداف و آرمان های اسلامی، ضلع دوم آن ولایت و رهبری  و ضلع سوم آن مردم هستند.

جلالی  نسبت به نقش مردم در پایداری انقلاب اسلامی گفت: مردم  چه در شرایط جنگ وچه در شرایط فتنه و تحریم هیچگاه عرصه را خالی نکردند و پای آرمان های انقلاب صبورانه ایستادند. اما متاسفانه مسئولین ما در دولتهای قبلی، آن طور که باید پاسخ این وفاداری ها را ندادند. خوشبختانه امروز مردم ما آگاه هستند و قدرت تجزیه و تحلیل دارند و ردپای دشمن را در این زمینه درک می کنند. اما مسئولین هم بایستی خدمتگزار مردم باشند.

وی در پایان گفت: سال ۱۴۰۱ در اکثر حوزه ها و قلمروها سال درخشانی خواهد بود و ملت ایران در اثر رفع تحریم ها و بهبود روابط با کشورهای همسایه و ... از تنگنای معیشتی رها خواهند شد.

انتهای پیام

کد خبر 4723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =