کد خبر 4971
۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

لاجوردی:

تذکرات لازم درمورد حواشی جشنواره فیلم فجر به وزیر ارشاد ابلاغ شد

تذکرات لازم درمورد حواشی جشنواره فیلم فجر به وزیر ارشاد ابلاغ شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام حواشی که جشنواره فیلم فجر به همراه داشت فضای جشنواره امسال نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری برگزار شد که قابل تقدیر است.

به گزارش نمایندگان ما، زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد حواشی ایجاد شده چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: در نشست جشنواره فیلم فجر اظهارات نویسنده فیلم سینمایی «نمور» برخلاف دستورات دین مبین اسلام بود، به گونه‌ای که واکنش‌های بسیاری از مردم، مسئولان و ائمه جمعه در سراسر کشور به را همراه داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: به دنبال اظهارات سخیف و خلاف‌ شرع نویسنده فیلم سینمایی «نمور» که عقد و ازدواج و تشکیل خانواده در سایه سنت و شریعت را زیر سوال برده بود، اعضای کمیسیون فرهنگی در جلسه‌ای اضطراری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی برگزار و تذکرات لازم را ابلاغ نمودند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به برخی از حواشی که جشنواره فیلم فجر به همراه داشت فضای جشنواره امسال نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری برگزار شد و فیلم‌های ارزشی خوبی از جمله "موقعیت مهدی"، "ضد"، "هناس"، "بدون قرار قبلی" و... به جشنواره راه یافت که در جای خود، قابل تقدیر است.

لاجوردی در پایان خاطر نشان کرد: ناگفته پیداست که اثرگذاری اقدامات فرهنگی، امری زمان‌بر و تدریجی است و نمی‌توان چنین انتظاری داشت که با روی کارآمدن دولت انقلابی به یکباره و ظرف چندماه شاهد اصلاح رویه‌های نادرستِ گذشته در فضای فرهنگی کشور باشیم؛ اما اهمیت موضوع ایجاب می‌کند که توسط وزارتخانه ذیربط، برنامه‌ای تحولی در شان و تراز جریان مردمی و انقلابی، طراحی و اجرا گردد تا در سال‌های آتی، شاهد بروز چنین حواشی و اتفاقات معارض با اصول و اعتقادات ملی و مذهبی در حاشیه رویدادهای فرهنگی کشور، نباشیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =