کد خبر 5092
۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

ساز ‌و کار مجلس برای پیشگیری و بازسازی خسارات ناشی از سیل

ساز ‌و کار مجلس برای پیشگیری و بازسازی خسارات ناشی از سیل

نمایندگان مجلس در مصوبه ای ساز و کاری برای پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، در جلسه علنی‌ نوبت صبح امروز(یکشنبه ) و در ادامه بررسی بخش های درآمدی بودجه ۱۴۰۱، بندهای «و»، «ز» و «ح» تبصره ۸ به شرح زیر تصویب شد.

و- به منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها و استخرها و لایروبی تالابها و سدها به شرکتهای آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می‌شود بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب بندانها را از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه (با به‌کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذینفعان و بهره برداران بخش کشاورزی واگذار نماید. در صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین شده در قرارداد، منابع حاصله به ردیف درآمدی 160149 واریز می‌گردد.

ز- وزارتخانه‌های نیرو (از طریق شرکتهای ذیربط) و جهاد کشاورزی مکلفند عواید حاصل از اجرای طرحهای مهار و تنظیم آب های مرزی و مشترک به ترتیب فروش حق اشتراک، درآمد حاصل از فروش آب و برق (پس از کسر هزینه های بهره برداری طرحهای مذکور) و واگذاری اراضی ملی پایاب دریافت و به ترتیب به ردیف‌های درآمدی شماره  140191 و شماره 210231  جدول شماره (5) این قانون واریز نمایند.

ح- وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا سقف سیصد هزار میلیارد (300.000.000.000.000) ریال از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود و دستگاههای تابعه را به فروش رسانده و به ردیف درآمدی از  210232  مندرج در جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

انتهای پیام 

کد خبر 5092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =