کد خبر 5490
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

گزارش اختصاصی؛

«رستم قاسمی» در لبه پرتگاه استیضاح و خداحافظی با وزارت راه/ ضعف مدیریتی و حضور مسببین وضع موجود صدای مجلس را درآورد

«رستم قاسمی» در لبه پرتگاه استیضاح و خداحافظی با وزارت راه/ ضعف مدیریتی و حضور مسببین وضع موجود صدای مجلس را درآورد

استیضاح رستم قاسمی با افزایش تعداد امضاها وارد فاز عملیاتی شد؛ به نظر می رسد دوران ماه عسل مجلس با رستم کابینه دولت سیزدهم تمام شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: رستم قاسمی که روزگاری فکر می کرد دولت آیت الله رئیسی از او برای حضور در وزارت نفت استفاده خواهد کرد با پیشنهاد سکانداری وزارت راه و شهرساز مواجه شد اما او هم اکنون در لبه پرتگاه استیضاح قرار دارد و هر روز بر تعداد امضاهای معترضین اضافه می‌شود و به نظر می‌رسد هر دو را از دست داده است.

رستم کابینه رئیسی روزی تصور می‌کرد ساکن ساختمان طالقانی – حافظ می شود حالا با جدی شدن استیضاح و تعداد مخالفین خود در مجلس یازدهم باید از ساختمان آرژانتین – آفریقا خداحافظی کند.

رستم قاسمی رکورددار سوالات و تذکرات نمایندگان به اعضای کابینه

بر اساس گزارشات واصله به پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، وجود ۱۸۵ سوال نمایندگان مجلس از رستم دولت سیزدهم و همچنین ثبت ۲۱۰ تذکر آنان از وزیر راه و شهرسازی که رکورد دار بین اعضای کابینه است نشان دهنده عزم جزم نمایندگاه برای استیضاح است.

رستم قاسمی در لبه پرتگاه استیضاح و خداحافظی با وزارت راه/ ضعف مدیریتی و حضور مسببین وضع موجود صدای مجلس را درآورد

وزیر راه نشان داد که نظام مدیریتی اش بر سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه امام، هما و شرکت فرودگاه های پیروی از بلاتکلیفی محض است. او همچنین تکلیف مدیران استانی را مشخص نکرده و بزرگترین کار او ابقا مدیران سابق که مسبب وضعیت موجود و میراث شوم دولت حسن روحانی هستند بوده است. عدم حضور مدیران کل راه و شهرسازی در چندین استان کشور دلیل این مدعاست که وزیر با زیر مجموعه خود کاری ندارد.

وعده ساخت سالیانه یک میلیون مسکن هم از موضوعاتی است که اطلاعات خبرنگار نمایندگان ما نشان می دهد فقط آمار سازی است و کلنگ زنی ها بر زمین ها و تعداد واحدهای پروژه ها، نمایشی است. همچنین فقدان سامانه یکپارچه سازی مسکن و اختلاف زیاد دولت و بخش خصوص و انبوه سازان در حوزه مسکن امیدها برا فعال شدن سازندگان مسکن را کم کرده است.

وقتی ۸۰ درصد افرادی که در وزارت راه و شهرسازی جذب شده اند فاقد تخصص و تجربه لازم بوده و صفر کیلومتر محسوب می شوند یعنی اینکه آنها قرار نیست باری را از دوش مردم بردارند.

برای بررسی این موضوع با فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت وگو کردیم.

رستم قاسمی در لبه پرتگاه استیضاح و خداحافظی با وزارت راه/ ضعف مدیریتی و حضور مسببین وضع موجود صدای مجلس را درآورد

فداحسین مالکی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، درباره استیضاح رستم قاسمی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های مهم و کلیدی و پر حجم ترین وزارتخانه کشور است، اما رستم قاسمی کاملاً وزارت راه و شهرسازی را رها کرده است زیرا بر کارهای این وزارتخانه مسلط نیست و متاسفانه مدیران باتجربه وزارتخانه را کنار گذاشته و افراد کم تجربه را روی کار آورده است.

بی تفاوتی وزیر راه به ۸۰۰ کشته نوروزی در جاده ها

وی افزود: ۸۰۰ نفر در ۱۵ روز نوروز سال ۱۴۰۱ در اثر تصادفات جاده ای کشته شدند اما وزیر راه و شهرسازی هیچ‌گونه موضع گیری در این باره نکرده و حتی عذرخواهی هم نکرد، در حالی ‌که بسیاری از این تصادفات به دلیل وضعیت نامناسب جاده‌ها و راه‌ها بود.

نماینده زاهدان در مجلس گفت: رئیس جمهور وعده داده بود که سالی یک میلیون مسکن ساخته شود و الان سوال ما از وزیر راه و شهرسازی این است که از زمانی که آغاز به کار کرده، چه تعداد خانه ساخته شده است؟ متاسفانه در حوزه مسکن عملکرد وزیر راه و شهرسازی خوب نبوده است.

امضای ۴۰ نماینده پای برگه استیضاح

وی افزود: فعلاً تعداد امضاهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی به حدود ۴۰ نفر رسیده است. هدف اصلی مجلس، اصلاح امور و رفع مشکلات است و ما انتظار نداریم که یک شبه همه مشکلات حل شود، اما حداقل انتظار ما این است که قاسمی برنامه‌های خود را برای رفع مشکل راه و مسکن ارائه کند.

مالکی تصریح کرد: هنوز تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی را به هیئت رئیسه مجلس ارائه ندادیم و فعلا در حال جمع آوری امضا هستیم. باید تقاضای خود را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کنیم تا هیئت رئیسه آن را جهت بررسی به کمیسیون عمران مجلس ارائه کند و در صورتی که قاسمی نتواند ما را در کمیسیون قانع کند، طرح استیضاح وی به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید سرنوشت این وزیر در کابینه‌ای که به جد زیر ذره بین نظارتی مجلس قرار گرفته است چه خواهد شد!؟  

انتهای پیام

کد خبر 5490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس گرمابدری IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    حیف لباس مدیریت بر تن این ....
  • عباس گرمابدری IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 1
    یک وزیر بی خاصیت.
  • محسن نصر IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    آدم با انصاف این وضعیت خراب جاده ها و کمی ساخت مسکن، نتیجه 8 ماه وزارت آقای قاسمیه یا 8 سال مدیریت قبلی هاست؟
  • سامان IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    آدم بی خودی هست مشخصه به هیچ یک از امور وزارت راه آشنایی نداره، احتمالا به خاطر بیماریش هست
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    درودبردکترمالکی ازنمایندگان بسیارباتجربه وکاردان ،توروخدااین وزیرراه وشهرسازی راکه به اندازه دربون یکی ازساختمانهایش کاربلدنیست راداشته رابادستمال بکیریدوبندازیدش بیرون.آخه مگه قطع الرجاله. اصلاایشون بینیشونمیتونه بکشه بالا باچه عقلی وزیرگذاشتنش