کد خبر 6995
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

بسطامی:

منطقه آزاد مهران را صاحبان زر و زور قُرق کرده‌اند

منطقه آزاد مهران را صاحبان زر و زور قُرق کرده‌اند

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه یک سال از تصویب منطقه آزاد مهران گذشته است، گفت: در حال حاضر صاحبان زر و زور آن را قُرق کرده‌اند که باید به این مطالبه مردم استان ایلام به دقت توجه شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی(ره) و یاران او که علمدار عدالت در جامعه بود و تبریک قوه قضائیه، گفت: یاد شهدای گرانقدر بمباران شیمیایی سردشت و شهدای مظلوم این شهرستان را گرامی می دارم.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین سالگرد آزادسازی مهران قهرمان در عملیات غرورآفرین کربلای ۱ را به ملت شریف ایران تبریک می گویم و یاد و خاطره شهیدان والامقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده لشگرهای تیپ ها و گردان ها که در خون خود غلطیدند و به مهران قداست دادند، گرامی می دارم.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه مهران محل عروج شهیدان است و خاک آن مقدس است و تقدس آن به خون شهیدان است، اظهار داشت: از این رو است که در مهران بدون وضو نباید قدم نهاد. خون شهیدان به مهران قداست داده و به افراد عزت و شرافت می دهد. از سوی دیگر مهران دروازه عتبات و عالیات بوده که قداست دیگری به مهران داده است.

بسطامی ادامه داد: مهران آن چنان عظمت دارد که امام(ره) فرموده اند مهران را نیز خدا آزاد کرد. این همان جمله است که امام(ره) در فتح خونین شهر فرموده اند و امروز مهران عزیز و خونین شهر زخمی بی عدالتی های مسئولین هستند و باید توجه بیشتری به آنها شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تذکر به مسئولان اجرایی کشور و رئیس جمهور اذعان داشت: مردم استان ایلام رأی بالایی به آقای رئیس جمهور دادند و منتظر شنیدن پاسخ این محبت بودند. البته از عنایات دولت در حرکت های جهادی تشکر می کنم اما متأسفانه مشکلاتی در ایلام وجود دارد که تذکر این است که در حال حاضر وضعیت بازنشستگان در استان ایلام و نان بخور و نمیر آنها بلایی به سر خانواده ها آورده که نیازمند توجه دولت است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان های چرداول و سیروان که اولین خون ها را تقدیم انقلاب کرد امروز در لیست شهرستان های مناطق جنگی لحاظ نمی شود که نیازمند توجه رئیس جمهور است، گفت: از سوی دیگر سامانه گرمسیری که از محل الطاف کریمانه رهبر انقلاب شکل گرفت، در حال حاضر در هاله ای از ابهام و در بلاتکلیفی باقی مانده که باید با فوریت و با تأمین اعتبار لازم، این پروژه ملی شروع به کار مجدد کند.

بسطامی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سال ها است که مردم ایلام منتظر شنیدن صدای سوت قطار بودند اما نه تنها آن را نشیندند بلکه مردم صدای آمبولانس هایی را می شنوند که پیکر جوانان تصادفی خود را از گوشه گوشه استان می شنوند. یک متر راه ریلی در استان ایلام وجود ندارد و همه راه های دیگر نیز با مشکلاتی روبرو است.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در تذکر دیگری خطاب به وزیر نفت گفت: میادین نفتی منطقه، فاز دوم پالایشگاه ایلام و میدان تنگه بیجار در هاله ای از ابهام است که باید تعیین تکلیف شود.

وی در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد اظهار داشت: یک سال از تصویب منطقه آزاد مهران گذشته است. در حال حاضر صاحبان زر و زور آن را قُرق کرده اند که باید به این مطالبه مردم استان ایلام به دقت توجه شود که به مردم مرزدار ایران بیش از پیش نگاه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان که معمولان فقط در ایام اربعین به استان ایلام می آیند، شب هنگام سفر کنند تا نتیجه ناکارآمدی های خود را نبینن. نگاه به ایلام و مهران که متعلق به کل کشور بوده ضروری است و باید از تمامی جهات مورد توجه مسئولان باشد.

انتهای پیام

کد خبر 6995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =