کد خبر 7027
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

د رصحن مجلس؛

استرداد «لایحه ایجاد مناطق آزاد سرخس و دو غارون و مازندارن» مسکوت ماند

استرداد «لایحه ایجاد مناطق آزاد سرخس و دو غارون و مازندارن» مسکوت ماند

بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران در دستور کار امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران در دستور کار امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

علی نیکزاد رییس جلسه علنی اعلام کرد برای استرداد این لایحه لازم است وزیر یا معاونان مربوطه در صحن علنی مجلس حاضر شوند. بر همین اساس تا زمان حضور مسوولان ذیربط، بررسی این لایحه مسکوت خواهند ماند.

علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو هیات رییسه مجلس نیز با استناد به اصل ۶۶ قانون اساسی و بند ۲ ماده ۱۳۴ آیین نامه داخلی در اخطار و تذکر گفت: برای بیان تقاضای استرداد باید یکی از معاونان رییس جمهور یا وزیر مربوطه در مجلس حضور پیدا کند که این اتفاق رخ نداده است لذا این موضوع تا زمان حضور وزیر یا یکی از معاونان رییس جمهور در مجلس مسکوت گذاشته شود.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس با وارد دانستن این تذکر گفت که این موضوع تا حضور وزیر و یکی از معاونان رییس‌جمهوری مسکوت گذاشته می شود که با حضور در مجلس دفاع کنند.

دولت نامه استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی سرخس - دوغارون و مازندران را  مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. این لایحه جلسه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در جلسه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 7027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =