کد خبر 739
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

نوری قزلچه:

آسایش و آرامش مردم رنج کشیده افغانستان ضروری است

آسایش و آرامش مردم رنج کشیده افغانستان ضروری است

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از بررسی موضوع کابینه دولت سیزدهم و تحولات افغانستان در نشست امروز فراکسیون خبر داد و گفت: موکول کردن برنامه‌ اصلی به بعد و نمود کم رنگ اعداد و ارقام روشن و گویا در برنامه کلی از نگرانی اعضا است لذا دولت نباید از هزینه‌ استیضاح‌های زودرس غافل شود.

به گزارش نمایندگان ما، غلامرضا نوری قزلچه سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز صبح یکشنبه ۳۱ مرداد ماه این فراکسیون گفت: جلسه امروز ساعت ۷ صبح با موضوع کابینه دولت سیزدهم و تحولات افغانستان برگزار شد. در این جلسه تحولات کشور افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی نگرانی‌ها در این خصوص مطرح گردید.

وی افزود: اعضای فراکسیون معتقدند که باید دستگاه دیپلماسی خارجی کشور و سایر مراجع ذیربط با هوشیاری هرچه بیشتر اوضاع افغانستان را پیگیری و رصد نمایند چراکه این کشور بعنوان یک همسایه و مردم آن بعنوان یک ملت با مشترکات دینی و فرهنگی بسیار نزدیک با ما، از اهمیت زیادی برخوردار است و ثبات در آنجا توام با امنیت، آسایش و آرامش مردم رنج کشیده افغانستان بسیار ضروری است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در ادامه اظهار کرد: در خصوص کابینه و برنامه دولت سیزدهم نیز بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت از جمله اینکه؛ موکول کردن برنامه‌ اصلی به بعد و نمود کم رنگ اعداد و ارقام روشن و گویا در برنامه کلی دولت و برخی از وزارتخانه‌ها بویژه وزارتخانه‌های اقتصادی از نگرانی اعضا بود چراکه این امر، در وقوف دولت جدید به مشکلات اقتصادی موجود و ارایه راهکارهای متناسب با آن قدری تشکیک ایجاد می‌کند و امیدواریم در این چند روز رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی بتوانند نسبت به رفع این ابهام تلاش موثر داشته باشند.

نوری قزلچه تصریح کرد: کماکان به نظر می‌رسد که تعدادی از وزرای پیشنهادی توان کسب رای اعتماد از مجلس را نخواهند داشت و ما معتقدیم ضمن رعایت اصل حمایت از دولت برای تشکیل کابینه مطرح خود، نباید از هزینه‌های سنگین استیضاح‌های زودرس غافل شد. فلذا اگر گزینه‌ای نمی‌تواند حداقل‌های لازم را کسب نمایند، بهتر است که همین ابتدای کار تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

کد خبر 739

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =