کد خبر 7505
۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

محمد بیگی:

اجرایی شدن ماده ۲۷ قانون جوانی جمعیت با مشکلاتی روبرو است

اجرایی شدن ماده ۲۷ قانون جوانی جمعیت با مشکلاتی روبرو است

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ ماده ۲۷ قانون جوانی جمعیت به تمام معاونت‌های توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه محمد بیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت ابلاغ ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: از آبان ماه ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت راه های پر فراز و نشیبی را طی کرده از جمله ماده ۲۷ که بحث مصوبه ۶ ماهه تعلیق در ستاد ملی کرونا را گذرانده بود در تاریخ ۲۵ تیرماه امسال آیین نامه اجرایی ابلاغ شد.

اجرایی شدن ماده ۲۷ قانون جوانی جمعیت با مشکلاتی روبرو است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در ادامه اظهار داشت: براساس آیین نامه ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پزشکان زن متخصص که باردار هستند یا فرزند زیر ۲ سال دارند، می‌توانند برای گذراندن طرح خود حداکثر ۲ سال دیرتر شروع کنند و به این ترتیب بانوان متخصص حوزه سلامت این آرامش خاطر را در دوران بارداری و شیردهی به فرزند خود، به دست خواهند آورد.  گزارشات این آیین نامه به صورت وزارتخانه‌ای به تمام معاونان توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی کشور ابلاغ شده، اما هنوز اجرایی شدن این ماده با سختی‌هایی روبرو بوده است.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات اجرایی شدن ماده ۲۷، تاکید کرد: به دلیل پایبندی دانشگاه‌ها به سبک و سیاق قبل اجرایی شدن این قانون با مشکلاتی روبرو بوده است، پیشنهاد داده شد به ۹ بند این مصوبه یک بند الحاقی به تمامی رشته‌ها از دندانپزشکی و PHD های مرتبط با علوم پزشکی،   پزشکان و پیراپزشکان اضافه شود تا قانون مشهودتر و مفهوم‌تر به نظر برسد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارمندان  یادآور شد: از طرفی پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارمندان ارائه  شد تا نحوه اجرایی شدن آن به درستی به مرحله عملیاتی شدن برسد، هدف اصلی ماده ۲۷ قانون جوانی جمعیت حفظ و نگهداری از نخبگان و حمایت از مادران حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: این طرح مشمول متخصصانی می‌شود که از خدمات قانونی پزشکی عمومی استفاده نکرده و همچنین با انجام تعهدات ماده ۱ قانون خدمت پزشکان بطور مستقیم وارد دوره دستیاری شدند، افرادی که یک بار طرح را گذرانده شامل مزایای سهمیه بندی نمی‌شوند، در ضمن افرادی که سهمیه زنان و مناطق محروم را امضا و تعهد محضری دادند از مزایای ماده ۲۷ محروم خواهند شد، اما موضوع دوساله بارداری و شیردهی آنان منظور می‌شود و این قانون برای افرادی قابل اجرا خواهد بود که طرح را نگذرانده و به طور مستقیم وارد تخصص شده باشند.

محمد بیگی در پایان با اشاره به طرح بومی گزینی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر اینکه ما علاقه مندیم این قانون توسعه پیدا کند اما باید زیرساخت‌های آن آماده باشد و امیدواریم از امسال در پذیرش دانشجویان تخصصی و پزشکی این موضوع لحاظ شود و ماده ۲۷ به نوعی در پذیرش‌ها مورد توجه قرار بگیرد، این طرح روشی بومی گزینی است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 7505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =