کد خبر 9164
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

خسروی در نطق میان دستور:

آسیب شناسی ناآرامی های اخیر و علاج آن اولویت مهم مسئولین است

 آسیب شناسی ناآرامی های اخیر و علاج آن اولویت مهم مسئولین است

نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: اگر در آموزش و پرورش بُعد پرورشی غلبه پیدا می کرد و اگر مفاهیم دینی و اخلاقی، محتوای غنی قرآن، استقامت و اخلاص و دوری از تضییع حقوق دیگران، مصونیت حجاب نه محدودیت آن و بالاترین واژه خدا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه می شد بعضی از فرزندان دهه ۸۰ این مرز و بوم به راحتی در دام اغتشاشگران نمی افتادند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(سه شنبه ۱۹ مهرماه) و در نطق میان دستور خود گفت: هفته وحدت مخصوصا میلاد مبارک نبی مکرم اسلام(ص) بر همه جهانیان به ویژه مسلمین مبارک باد، هفته نیروهای خدوم انتظامی، عاملان گواراترین نعمت خداوند یعنی امنیت گرامی باد.

وی با تاکید براینکه اغتشاشات اخیر یکی از صحنه های مهم عبرت آموزی مردم و مسئولین است، بیان کرد: عظمت اربعین و پیشرفت های متنوع ایران اسلامی مخصوصا در یکسال گذشته نظیر عضویت رسمی در پیمان شانگهای، ارتباط موثر با همسایگان، شرطی نکردن اقتصاد، مهارکرونا و حل نسبی مشکل چندین ساله آب شرب در نقاط مختلف، تسویه بخشی از بدهی دولت سابق، واریز بخشی از درآمد کشور به صندوق توسعه ملی بر خلاف مدعیان کار بلد که نه تنها این عمل منطقی را انجام ندادند بلکه بیشترین برداشت را از صندوق توسعه داشتند امید آفرین است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ادامه داد: حضور مقتدرانه رئیس جمهور در سازمان ملل و جلوگیری از تحریف جایگاه شهید سلمانی و قدم زدن عزتمندانه ایشان از محل اجلاسیه تا مکان اقامت و ۱۰ ها عملکرد مثبت دیگر دشمن را عصبانی کرده و آنان می خواهند درماندگی خود را در مقابل ایران قوی و امیدوار با ایجاد اغتشاش جبران کنند اما زهی خیال باطل.

این نماینده مجلس مطرح کرد: آسیب شناسی ناآرامی های اخیر و علاج آن اولویت مهم مسئولین است، به راستی اگر در آموزش و پرورش بُعد پرورشی غلبه پیدا می کرد و اگر مفاهیم دینی و اخلاقی، محتوای غنی قرآن، استقامت و اخلاص و دوری از تضییع حقوق دیگران، مصونیت حجاب نه  محدودیت آن و بالاترین واژه خدا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه می شد بعضی از فرزندان دهه ۸۰ این مرز و بوم  به راحتی در دام اغتشاشگران نمی افتادند.

وی گفت: اگر الگوسازی صحیح انجام می گرفت و شهیدانی مانند باقری، باکری و همت به نحوه احسن معرفی می شدند دیگر شناخت جوانان از رونالدو از شهید کاظمی و آشتیانی بیشتر نمی شد و در اغتشاشات مطیع بعضی از سلبریتی های نمک نشناس نمی شدند. اگر در محیط های آموزشی به تناسب سن و سال و تحصیلات، بصیرت دهی و دشمن شناسی را جدی می گرفتیم و به عنوان نمونه ۷۰ جلد اسناد لانه جاسوسی آمریکا مورد مطالعه تحصیلکرده ها قرار می گرفت مقام عظمی ولایت نمی فرمود هیچ نشانی از مضامین برگزیده این کتاب ها در مدارس، دبیرستان و دانشگاه ها نیست.

خسروی مطرح کرد: اگر دشمن شناسی در جامعه دینی نهادینه می شد جوانان ما به آسانی مفتون شعار زن، زندگی و آزادی منافقین، وزیر حمل و نقل اسرائیل معاند و مرده خواران سیاسی داخلی نمی شدند. فضای مجازی اگر از اول رها نمی شد و مدیریت می شد و آن را جدی می گرفتیم ۱۵ ساله ها ما تبدیل به لقمه چرب اغتشاشگران نمی شدند از دادستان کل کشور که هفته پیش با انتقاد از مسئولان گفته است کاش آن زمان که مقام معظم رهبری بحث مقابله با تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات را مورد تاکید قرار داده بودند اقدام می گردیم سوال می کنم چرا اقدام نکردید؟

براساس این گزارش، حسین خسروی اسفزار نماینده بیرجند حین ایراد سخنان خود دچار کسالت شد و نتوانست نطقش را به پایان برساند. طبق گفته هیات رئیسه ۲ دقیقه از زمان نطق این نماینده باقی مانده که در نوبتی دیگر می تواند از آن استفاده کند.

انتهای پیام

کد خبر 9164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =