کد خبر 10467
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

عباسی در گفتگو با نمایندگان ما:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیون دلار برای واردات سموم خطرناک!/ مجلس بررسی می‌کند

تخصیص ۲۵۰۰ میلیون دلار برای واردات سموم خطرناک!/ مجلس بررسی می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات داد.

علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات، گفت: در حال حاضر، اعضای هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفظ نباتات در حال بررسی این پرونده و برگزاری جلسات کارشناسی هستند تا هر چه زودتر نتیجه تحقیق و تفحص را به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

وی درباره محورهای این تحقیق و تفحص، گفت: سازمان حفظ نباتات نسبت به سموم و قرنطینه بی مسئولیت بوده است و همین مسئله باعث شده که سلامت محصولات کشاورزی زیر سوال برود و سلامتی مردم تهدید شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نحوه برون سپاری آزمایشگاه ها و علت عدم تجهیز آزمایشگاه ها و عدم تست سموم باقیمانده محصولات کشاورزی از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نحوه صدور مجوزهای واردات سموم کشاورزی هم در این تحقیق و تفحص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، چرا که باید مشخص شود چه کسانی، چگونه، از کجا و چه سمومی را وارد می کنند.

عباسی گفت: علت ممانعت سازمان حفط نباتات از تولید افت کش های زیستی و سموم و اصرار بر واردات ۳۵ هزار تن آفت کش خطرناک شیمیایی که مصرف برخی از این آفت کش ها در بسیاری از کشورها ممنوع شده است، از دیگر دلایل نمایندگان برای انجام این تحقیق و تفحص است.

وی با بیان اینکه علت خروج بیش از ۲۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور برای واردات این سموم خطرناک از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است، اظهار داشت: افراد و شرکت های دریافت کننده این ارز و ارتباط آنان با مسئولان سازمان حفظ نباتات باید برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

انتهای پیام

کد خبر 10467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =