کد خبر 10630
۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

مالکی:

امروزه با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستیم

امروزه با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستیم که برای مقابله و برطرف کردن با آنها نیاز به همگرایی است لذا سومین مجمع گفت‌وگوی تهران در تحقق این امر کمک شایانی می کند.

به گزارش نمایندگان ما، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت برگزاری سومین مجمع گفت‌وگوی تهران با حضور مقامات و کارشناسان کشورهای مختلف، گفت: کشورهای همسایه و شرکت کننده در این نشست بدون توجه به تحولات اخیر داخلی کشورمان و تحرکات غربی ها و آمریکایی ها حضور یافتند که بیانگر شکست جریان سازی های اخیر ضدایرانی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای همسایه برای پیشبرد اهداف منطقه ای  سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره نیازمند همدیگر هستند از این رو برای رقم خوردن چنین تحولاتی باید بستر گفتگوهای مشترک فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش سطح تعامل و روابط با کشورهای همسایه و منطقه رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی است، ادامه داد: بنابراین مشاهده می شود در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران کشورهای یاد شده حضور داشتند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد امروزه با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستیم که برای مقابله و برطرف کردن با آنها نیاز به همگرایی است لذا این نشست در تحقق این امر کمک شایانی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان می توان اذعان کرد این نشست در جلوگیری از مداخله بیگانگان در امور منطقه ای نیز تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 10630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =