کد خبر 10883
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

رسولی نژاد:

اعتبارات جبران خسارات سیل مرداد ماه پس از گذشت ۶ ماه هنوز به مردم سیل زده پرداخت نشده است

اعتبارات جبران خسارات سیل مرداد ماه پس از گذشت ۶ ماه هنوز به مردم سیل زده پرداخت نشده است

نماینده مردم دماوند در مجلس گفت: اعتبارات جبران خسارات سیل مرداد ماه پس از گذشت ۶ ماه هنوز به مردم سیل زده پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی‌ماه) و با اشاره به سیل مرداد ماه دماوند و فیروزکوه عنوان کرد: این سیل در روستاهای توابع فیروزکوه نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان خسارات سنگین وارد کرد و در روستای مرزداران ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از منابع این روستا با سیل مرداد ماه از بین رفت، افزود: اخیراً شنیدم که پس از ۶ ماه ۱۵ میلیارد تومان برای جبران خسارات این شهرستان مصوب شده که مقرر شد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن توزیع شود که این رقم نیز هنوز پرداخت نشده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: ۶ ماه از وقوع سیل و ۴ ماه از شروع فصل سرما در شهرستان سردسیر فیروزکوه می‌گذرد، این طور عنوان شده که وزارت کشور زمانی این ارقام را پرداخت می‌کند که موافقتنامه امضا شود و این مسئله موجب نارضایتی اهالی شده است.

رسولی‌نژاد با یادآوری اینکه رئیس جمهور پس از وقوع این سیل بلافاصله در منطقه حاضر شد، افزود: اما متأسفانه دستورات پیگیری نشده و دستاورد چندانی نداشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین احداث سد نمرود در شهرستان فیروزکوه به ویژه به روستای سرسبز سولقان خسارات زیادی وارد کرده است و این روستا و برخی روستاهای همجوار بلاتکلیف هستند که باید تملک اراضی و انتقال آب آشامیدنی برای اهالی این روستاها تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

کد خبر 10883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =