کد خبر 11074
۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

مرکز پژوهش های مجلس:

لابی های صهیونیستی نقش پل ارتباطی و پیاده سازی و عملیاتی کردن تحریم ها را برعهده دارند

ابعاد و شیوه های فعالیت لابی های صهیونیستی در کنگره آمریکا
لابی های صهیونیستی نقش پل ارتباطی و پیاده سازی و عملیاتی کردن تحریم ها را برعهده دارند

مرکز پژوهش‌ های مجلس گزارش پژوهشی تحت عنوان ابعاد و شیوه های فعالیت لابی های صهیونیستی در کنگره آمریکا منتشر کرد.

به گزارش نمایندگان ما،  دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی گزارش پژوهشی تحت عنوان ابعاد و شیوه های فعالیت لابی های صهیونیستی در کنگره آمریکا منتشر کرد.

این گزارش عنوان می کند که در ادبیات سیاسی آمریکا، به کارگزارانی که نقش اثرگذاری را در شکل گیری یا تنظیم پیش نویس لوایح تحریمی ایفا می کنند، با عنوان «معماران تحریم ایران» نام می برند.

در ادامه این گزارش آمده است که در ساختار سیاست خارجی آمریکا، بین چهار کنشگر مراکز پژوهشی، لابی های صهیونیستی، رسانه های همسو با این رژیم و معماران تحریم جمهوری اسلامی ایران در کاخ سفید و کنگره آمریکا نوعی همسویی فکری ـ رویه ای و ارتباط متقابل برقرار است، به طوری که مراکز پژوهشی با مفهوم سازی و سناریوپردازی نقش مشرب فکری، لابی های صهیونیستی نقش پل ارتباطی با کانون های قدرت، رسانه ها وظیفه توجیه افکار عمومی و قانونگذاران یا دولتمردان حامی تحریم، نقش پیاده سازی و عملیاتی کردن تحریم ها را برعهده دارند.

گزارش دفتر مطالعات سیاسی این مرکز تصریح می کند که به همین منظور یکی از روش های اعمال نفوذ لابی های صهیونیستی، لابی گری با اندیشکده ها، قانونگذاران شاخص کنگره و مشاوران رؤسا و قانونگذاران ارشد مجالس نمایندگان و سنای آمریکاست. این نیاز متقابل باعث شده بین چهار ضلع لابی های صهیونیستی، اندیشکده ها، اصحاب رسانه و معماران تحریم جمهوری اسلامی ایران، سیاست های همسویی شکل گیرد، به طوری که اکثر حامیان تحریم جمهوری اسلامی ایران در کنگره و کاخ سفید به صورت مستمر با مخازن فکری و لابی های صهیونیستی مرتبطند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

کد خبر 11074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =