کد خبر 11527
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

محمد صالحی:

چرا بدون اطلاع قبلی صادرات سیب‌زمینی شهرستان فریدن متوقف شده است؟

چرا بدون اطلاع قبلی صادرات سیب‌زمینی شهرستان فریدن متوقف شده است؟

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: بسیاری از ادارات حوزه انتخابیه‌ام با کمبود شدید نیروی انسانی مواجهند و هیچ کس در این زمینه پاسخگو نیست، همچنین وزارت جهادکشاورزی بدون اطلاع قبلی صادرات سیب‌زمینی این منطقه را متوقف کرده است.

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، حسین محمد صالحی نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (دوشنبه اول اسفند ماه) مجلس، در نطق میان دستور خود گفت: خورشید روی حسین در آسمان شعبان می‌تابد و چهره عباس از مشرق زیبایی‌ها طلوع می کند و سیمای سجاد برای ما سجاده شکر می گشاید تا در بارگاه ایزدی و در پیشگاه حضرت عشق پاسداری و جانبازی کنند. روزهای روشن شعبان فرخنده و گرامی باد.

وی بیان کرد: آری اینجا استان اصفهان است، اینجا استان برخوردار اصفهان است اما اصفهان تنها چهارباغ و هتل عباسی نیست، روستاهای کلوسه و پشت کوه دوم را ببینید که ارتفاع برف در گردنه کلوسه به بیش از 9 متر می‌رسد. گروه‌های مختلف در استان تاکنون موفق به بازگشایی مسیر مردم نشده‌‎اند، مردمی که بهره‎‌شان از برف و بارش بسیار، تنها مرگ عزیزان و حمل بیماران با نردبان از گردنه می‌باشد و نشاط و طراوات و زیبایی و سرسبزی آن از خوش نشینان اطراف زاینده‌رود و شهرک عمران است.

نماینده مردم فریدن و، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: پس از بارش های سنگین برف در شهرستان های فریدن، فریدونشهر و چادگان و بویین میاندشت ضمن تشکر از حمایت‌های ستاد بحران کشور جناب دکتر نامی و مساعدت‌های عزیزان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، متاسفانه بیش از 20 روز است که زندگی مردم با حجم بسیار برف با مشکل مواجه است. تجهیزات قدیمی و فرسوده راهداری عمدتا پس از جنگ جهانی دوم به روزرسانی نشده اند و همچنان که در فیلم کوتاه پخش شده در صحن ملاحظه فرمودید بسیاری از روستاهای پشت کوه دوم همچنان در محاصره برف بی پوش و توان شده‌اند.

محمدصالحی اظهار داشت: ضرورت دارد در جهت تجهیزات راهداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌های حوزه انتخابیه از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور به صورت ویژه توجه شود با وجود گستردگی منطقه سردسیر و قرار داشتن در مسیر اصلی چند استان، ایجاد پایگاه امدادرسانی هوایی، ضرورت دوچندان دارد.

وی افزود: کشاورزان در این ایام سخت معاش حال عمومیشان خوب نیست و گهگاه مسئولان محترم ته مانده آرامش و اعصاب کشاورزان را شخم می‌زنند. از صادرات محصولات مازاد سیب زمینی جلوگیری می‌کنند یا با اعمال تعرفه‌های سنگین حاصل تلاش کشاورزان را بر باد می‌‎دهند و می‌خواهند اسب سرکش گرانی را با دسترنج برزیگران درمانده مهار کنند.

چرا وزارت جهادکشاورزی بدون اطلاع قبلی صادرات سیب‌زمینی این منطقه را متوقف کرد؟

محمدصالحی بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی بدون اطلاع قبلی فی‌الفور صادرات سیب زمینی را متوقف کرد اما برای آغاز صادرات سیب‌زمینی بیش از 20 روز است که مکاتبات آن در وزارت صمت در صندوق بی سرانجامی مانده است.

وی افزود: نهاده‌های دامی، کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به مرور از چرخه تولید کشاورزی و دامداری حذف شد، لااقل چوب حراج بر آبگینه تولیداتشان نزنند که از سینه مجروحشان آه سرد و از زمین‌هایشان جز شراره درد برنمی‌خیزد.

محمدصالحی خطاب به رییس جمهور ادامه داد: چابک‌سازی در نظام اداری استان اصفهان چندان معنا و مفهومی ندارد و بسیاری از ادارات شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر و چادگان و بویین و میاندشت با کمبود شدید نیروی انسانی مواجهند و هیچ کس در این زمینه پاسخگو نیست.

انتهای پیام

کد خبر 11527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توفیق IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اقای دکتر محمد صالحی از قیمت تولید سیب زمینی در حوزه خوود خبردارد که کشاورز با هزینه دوبرابری سال گذشته تولید کرده وحالا باقیمت ۳۰۰۰ تومان باید بفروسد که انهم نمبخرند.درصورتی که کلا اقتصاد مردم فریدن بر اساسه کشت سیب زمینی میباشد.چون شرایط اب وهوایی اینگونه اقتضا میکند.