سید مصطفی میرسلیم در گفتگو با نمایندگان ما، درباره لزوم افزایش کیفیت خودروهای داخلی، اظهار داشت: ارتقای کیفیت خودرو نیازمند انجام تحقیقات لازم است. برای رفع نواقص و بهبود کیفیت خودرو باید کارهای پژوهشی انجام شود و ایرادات کیفی شناسایی و راهکارهایی برای اصلاح آن داده شود.
وی با اشاره به اینکه خودروسازان باید اقداماتی را برای ارتقای کیفیت خودرو انجام دهند و برای آن هزینه کنند، گفت: البته هزینه کردن برای ارتقای کیفیت خودرو زمانی میسر است که خودروسازان بتوانند خودروی تولیدی خود را به قیمت عاقلانه و منطقی به فروش برسانند. خودروسازان هزینه تولید را باید در نظر گرفته و بر اساس آن قیمت محصولات خود را تعیین کنند، اما زمانی که قیمت خودرو را به خودروسازان تحمیل میکنند، آنان مجبور میشوند با ضرر و زیان محصولات خود را بفروشند و در این شرایط نمیتوانند برای کیفیت خودرو هزینه زیادی کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان تولید خودرو در کشورمان افزایش یافته اما تولیدات فعلی هم پاسخ حجم زیاد تقاضا را نمیدهد، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ مانند تهران که بیشترین متقاضیان خودرو وجود دارد، خیابانها کاملاً قفل است و آنقدر خودرو وجود دارد که ما جایی برای حرکت کردن نداریم.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخشی از تقاضاهای خودرو بر اساس نیاز واقعی نیست، گفت: به دلیل اینکه ارزش پول ملی سقوط پیدا کرده است، مردم در بخش خودرو سرمایهگذاری میکنند. ایرادات خودرو یک بحث کیفی است و در صورتی برطرف میشود که قیمت نهایی محصول را به خودروسازان تحمیل نکنند و خودروسازان بتوانند محصولات خود را به قیمتی که قابل رقابت است، عرضه کنند.
میرسلیم با بیان اینکه قیمت سوخت در کشور ما برخلاف قانون است و باید واقعی شود، اظهار داشت: با توجه به قانون هدفمندسازی یارانهها، قیمت بنزین باید به مرور به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس میرسید اما این قانون اجرا نشد.
وی گفت: هم کیفیت سوخت باید بهبود یابد و هم قیمت سوخت باید واقعی شود. ما نباید با مردم رودربایستی میکنیم و باید واقعیتها را به آنان بگوییم چرا که با روش فعلی عملاً منابع سوخت کشور را به تاراج میدهیم.
انتهای پیام
نظر شما