به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، محمدعلی محسنی بندپی در خصوص طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسائل و مشکلات راه های مواصلاتی گفت: سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی پیرامون چند محور اساسی از جمله ایمنی جادهها به ویژه محور کندوان بود که در سالهای اخیر به دلیل ریزش سنگهای لغزنده کوه بر روی جاده و خودروها بسیاری از خانواده ها داغدار شدند.
وی با بیان اینکه جاده چالوس یکی از محورهای استراتژیک بوده و مسافران بسیار زیادی از سراسر کشور در این مسیر تردد میکنند ادامه داد: امسال ریزش سنگ از کوه در محور کندوان سه تن از اعضای یک خانواده از جمله دو فرزند و مادر خانواده را به کام مرگ کشاند و به تعدادی از وسایل نقلیه خسارت وارد کرد؛ هفته گذشته نیز در اثر ریزش سنگ خسارتی به برخی خودروها وارد شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.
این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: سال گذشته برای ایمنی محور کندوان پس انتقادات و تذکرات که در مجلس مطرح کردیم؛ سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تعدادی از سنگهای سست را رها کرد اما به دلیل عدم اجرای اصولی کار، مجددا شاهد تکرار حادثه بودیم.
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه تعریض جاده مرزن آباد - دزدبن به طول 15 کیلومتر تاکید کرد: مقرر بود عملیات تعریض این 15 کیلومتر تا پایان 1401سال به اتمام برسد اما متاسفانه حتی 5 کیلومتر ابتدایی هم به دلیل اختلاف زیاد میان پیمانکار و شرکت ساخت و توسعه زیر بناها حمل و نقل کشور تا پایان سال گذشته تکمیل نشد و علیرغم تذکرات و سوالات متعدد از وزیر راه و شهرسازی و مسئولان این وزارتخانه کار به جایی نرسید.
وی خاطرشان کرد: در کنار معضل عدم اجرای عملیات تعریض محور مرزن آباد – دزدبن، یکطرفه کردن جاده چالوس در روزهای چهارشنبه از جنوب به شمال و روزهای جمعه از شمال به جنوب، موجب شده تا بیش از 1500 خانوار ساکن در مناطق کوهستانی و روستایی برای تردد با مشکل جدی مواجه شوند و به نوعی در خانههای خود محکوم به ماندن میشوند. در این راستا نیز بسیاری از خانمهای باردار و بیماران که نیازمند دسترسی سریع به مراکز درمانی هستند، با مشکل موجه میشوند .
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین عدم تکمیل زیر گذر نواب چالوس موجب جانباختن هفت نفر از هم وطنانمان و داغدار شدن خانوادههایشان شده است. این پروژه پس از گذشت 5 الی 6 سال کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیک دارد. همچنین عدم تکمیل زیر گذر زوات نیز در انتهای آزاد تهران شمال و وضعیت نامناسب روکش آسفالت جادهها و وجود دور برگردان و دست اندازهای تند و غیر استاندارد، یکی دیگر از محورهای سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی بود که موجب بروز تصادف و به خطر انداختن جان مردم میشود. همچنین برای بهسازی جاده نوشهر، مرزن آباد اعتباراتی پیش بینی شده است اما متاسفانه یا در مرکز استان گیلان و یا در مرکز استان مازندران هزینه شده و علی رغم وجود تصادفات بسیار زیاد در این مسیر، اقدامی برای استاندارسازی صورت نگرفته است.
بندپی ادامه داد: از طرفی طرح ملی چهار خطه کردن مسیر مرزنآباد - کلاردشت علی رغم کلنگ زنی در سال 1399 هنوز پیشرفت فیزیکی نداشته است. کلاردشت دیگر همان منطقه سالهای قدیم نبوده و سالانه تعداد بسیار زیادی مسافر از این مسیرها در حال تردد هستند، طبق آمارها این منطقه حدود یک میلیون نفر مسافر خارجی و 7 میلیون مسافر داخلی در سال گذشته از این جاده تردد داشتند لذا تکمیل پروژه های عمرانی این محور جز موضوعات بسیار مهم و اولویت دار است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وجود پیچ های خطرناک منطقه کجور و مرزن آباد تردد وسایل نقله با سرعت بالا و عدم استاندارد بودن مسیر موجب بروز تصادفات بسیار زیادی شده است اما رفع نقاط حادثه خیز این مناطق و بهسازی راههای مواصلاتی پر ترافیک به دلیل عدم هماهنگی میان دستگاههای اجرایی همواره به تاخیر افتاده است.
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لذا خواسته اصلی بنده از وزیر راه و شهرسازی بازدید حضوری وی از مسیرهای یاد شده و مشاهده مشکلات و وضعیت جادهها از نزدیک است. هم اکنون وضعیت نامناسب جادهها و کیفیت پایین خودروها که چندین برابر با کیفیت ترین خودروهای اروپایی به مردم فروخته میشود موجب افزایش تصادفات و فوت هموطنانمان شده است. از این رو برای کاهش تلفات جادهای برای استاندارسازی جادههای و محورهای فوق الذکر باید تدابیر جدی اتخاذ گردد.
منبع :خانه ملت
انتهای پیام
نظر شما