کد خبر 12827
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

گزارش اختصاصی؛

افراد می توانند اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه اعلام کنند/ شرایط برای ثبت نام مجدد فراهم میشود

افراد می توانند اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه اعلام کنند/ شرایط برای ثبت نام مجدد فراهم میشود

افرادی که به دهک بندی درآمد سرپرست خانوار شکایت داشته اند می توانند به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه خود اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در سال های گذشته، یارانه به عنوان یک هزینه کمک معیشتی، به کل مردم کشور ایران داده می شد، اما در حال حاضر برخی از اقشار جامعه یعنی ثروتمندان، دیگر قادر به دریافت یارانه یا همان هزینه کمک معیشتی نمی باشند.

در سال گذشته، دولت برای آن دسته از افرادی که از ثبت نام یارانه جا مانده اند، سامانه ای را به نام سامانه حمایت یا همان سایت معیشتی جاماندگان، راه اندازی کرد تا مردم بتوانند، همانند سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه، بدون مراجعه حضوری و در زمان مشخص، به این سامانه مراجعه کنند و مراحل تکمیل فرم و ثبت نام خود را انجام دهند، قرار بر این بود که سایت معیشتی جاماندگان و یا همان سامانه حمایت، که به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir بود تنها برای ثبت نام یارانه نقدی نباشد، بلکه برای ثبت نام یارانه بنزین هم مورد استفاده قرار گیرد.

لازم است بدانید در سال های گذشته، روش های مختلفی از سوی دولت، برای نحوه ثبت نام یارانه، در نظر گرفته شده بود که هر کدام از این روش ها، به نحوی برای مردم مشکل ساز بودند، یکی از ساده ترین روش ها برای ثبت نام یارانه ۱۴۰۲، این خواهد بود که افراد، به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و یا دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند و مراحل تکمیل فرم و ثبت نام یارانه را انجام دهند.

همچنین استفاده از روش حضوری، برای ثبت نام رایانه 1402، زمانی امکان پذیر است که خود دولت، زمان مشخصی را برای ثبت نام جاماندگان، در طرح یارانه نقدی، اعلام کند، به همین دلیل، لازم است افرادی که قصد ثبت نام در طرح دریافت یارانه ۱۴۰۲ را دارند، منتظر اخبار دولت باشند و سپس، در صورت نیاز، مراحل تکمیل فرم و ثبت نام در طرح یارانه را انجام دهند.

شرایط برای ثبت نام مجدد یارانه در یکی دو ماه آینده فراهم میشود

در این باره ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، می گوید: ما مراجعات زیادی در رابطه با افرادی که به هر دلیلی به اشتباه از فهرست دریافت یارانه حذف شده‌اند داشتیم، با پالایش مجدد این فرصت فراهم می‌شود که این افراد نیز مجددا بررسی شده و در صورتی که واجد شرایط بودند، دوباره ثبت نام کنند، اکنون در حال طراحی این مساله هستیم که ان‌شاءالله یک پالایش و بررسی مجددی شود و کمترین آسیب را ما از این مدار داشته باشیم، فکر می‌کنم حدوداً یک تا دو ماه دیگر این بحث قطعی شود و بتوانیم از طریق رسانه‌ها آن را به اطلاع مردم برسانیم.

بنابراین، در حال حاضر، هیچ روش غیر حضوری، برای ثبت نام در طرح دریافت یارانه ۱۴۰۲، برای جاماندگان از ثبت نام یارانه، در نظر گرفته نشده است و افرادی که جزو جاماندگان ثبت نام یارانه می باشند، می بایست که منتظر اعلام دولت باشند و در زمان مشخص، برای ثبت نام در این طرح، اقدام کنند.

سازمان هدفمند سازی یارانه ها، با توجه به در خواست های متعدد از سوی اقشار مختلف جامعه، جهت دریافت یارانه نقدی و ثبت نام یارانه جدید در سال 1402، شرایط لازم را برای کسانی که یارانه ثبت نام نکرده اند، به ویژه جاماندگان ثبت نام یارانه در نظر خواهد گرفت.

همچنین، لازم به ذکر است سازمان هدفمند سازی یارانه ها، با توجه به اینکه بسیاری از منصرفان دوره قبل ثبت نام یارانه نقدی، در حال حاضر و در سال ۱۴۰۲، متقاضی دریافت یارانه نقدی می باشند نیز، امکان ثبت نام یارانه جدید را در نظر خواهد گرفت.

همچنین افرادی که به دهک بندی درآمد سرپرست خانوار شکایت داشته اند می توانند به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه خود اعلام کنند.

انتهای پیام 

کد خبر 12827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =