کد خبر 1503
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

صحن مجلس:

رسیدگی به مشکلات رمزارزها در مجلس

رسیدگی به مشکلات رمزارزها در مجلس

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: اگر چه از ظرفیت تبصره ۱ ماده ۴۵ برای تصویب طرح امنیت غذایی استفاده شد، اما اساساً این ماده ناظر به قوانین مادر و یک قانون کامل نیست، لذا در بحث رمزارزها نیازمند یک قانون مادر هستیم.

به گزارش نمایندگان ما، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، در نشست علنی امروز (چهارشنبه 24 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی  در تذکری با استناد به تبصره 1 ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس گفت: در این تبصره آمده است "هرگاه کمیسیون همراه با گزارش پیشنهادی برای تصویب به مجلس ارائه کند..." این عبارت از قانونگذاری کلی و اساسی منصرف است. یعنی کمیسیون یک موضوعی از موضوعات کشور را بررسی کرده است و می تواند براساس آن دو الی سه پیشنهاد برای تصویب به مجلس ارائه کند، لذا اصلاح تبصره 1 ماده 45 از قانونگذاری های کلیدی و پایه ای انصراف داده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای قالیباف هم چند روز پیش اشاره کردند که متاسفانه کسانی که می خواهند خارج از نوبت طرحی را به صحن بیاورند، از این ظرفیت استفاده می کنند.

وی همچنین در اخطاری با استناد به اصل 110 قانون اساسی گفت: در قانونگذاری استحکام در ادبیات، انسجام قوانین و... که در بند نهم سیاست های کلی قانونگذاری آمده است، باید مورد توجه قرار گیرد، لذا اینکه یک قانون مادر را به عنوان یکی از مفاد ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس مطرح کنیم، آن هم با وجود مخالفت دولت و کارشناسان، اشتباه است. هر چند این قانون نیاز است، اما بدانید تبصره 1 ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس از چنین مواردی منصرف است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس بیان کرد: اگرچه خوشبختانه از همین ظرفیت استفاده شد و طرح امنیت غذایی به تصویب رسید، اما اساساً این ماده ناظر بر قوانین مادر و یک قانون کامل نیست و ما در بحث رمزارزها نیازمند قانون مادر هستیم.

بنابراین گزارش علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر و اخطار این نماینده گفت: کمیسیون اقتصادی براساس تبصره 1 ماده 45 آیین نامه گزارش داده، لذا قسمت دومی که شما فرمودید دوستان پیشنهاد چنین موضوعی را ندادند، بنابراین ما از درخواست کمیسیون تبعیت کردیم و گزارش دوستان قرائت شد. کمیسیون دیگر نیز می توانند در موارد مختلف از جمله رمزارزها در قسمت برق گزارش تهیه کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =