به گزارش نمایندگان، رسول فرخی میکال با اشاره به ضروت توجه به تکمیل کریدورهای اصلی کشور از جمله کریدور شمال – جنوب گفـت: با توجه به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاریهای اقتصادی شانگهای باید از ظرفیت ایجاد شده کمال استفاده را ببریم به نحوی که مردم آثار مثبت این عضویت را در زندگی خود احساس کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، بهره مندی از ظرفیت اعضای سازمان شانگهای برای سرمایهگذاری در تکمیل کریدور شمال – جنوب است چرا که تکمیل این مسیر ترانزیتی برای بلوکهای اقتصادی آسیا مانند هند، چین و روسیه بسیار مهم و حائز اهمیت است و آنها علاقمند به استفاده از کرویدورهای انتقال انرژی و دیگر مسیرهای حمل و نقل بین المللی محموله های کالا، هستند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: با توجه به موانع گسترده ای که در قبال حضور و نقش آفرینی ایران در معادلات جهانی ایجاد کرده اند تکمیل کریدورهای اصلی کشور، تحریم ها را خنثی می کند. تکمیل کریدورهای اصلی کشور از اهمیت راهبرد ی برای کشورمان برخوردار بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس عنوان کرد: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده میزان ترانزیت سالانه کشور که هم اکنون 10.8 میلیون تن است در پایان برنامه به 30 میلیون تن افزایش یابد. ترانزیت یکی از حوزه هایی است که رشد بسیار زیادی را در برنامه هفتم توسعه دارد و این نشان دهنده نگاه درست و دقیق دولت به ظرفیتهای بالقوه ترانزیت است. اما برای تحقق این هدف لازم است، شبکه های ریلی و جاده ای خودمان را از جمله کریدورهای اصلی شمال - جنوب و شرق-غرب را با سرعت تکمیل کرده و توسعه دهیم.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد: همچنین در لایحه برنامه هفتم پیش بینی شده در طول برنامه 3 هزار و 200کیلومتر زیرساخت ریلی احداث شود، که این مهم نیز باید با اولویت مسیرهای مهم و اصلی انجام شود. ضمن اینکه افزایش سرعت حمل بار از مسیر ریلی نیز نیازمند بهبود بوده و باید با نوسازی واگنها و ناوگان ریلی کشور، سرعت حمل بار را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.
منبع:خانه ملت
انتهای پیام
نظر شما