کد خبر 15190
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

گودرزی:

بهره‌برداری از پروژه پمپاژ فاضلاب شهری دورود تا پایان تیر ماه

بهره‌برداری از پروژه پمپاژ فاضلاب شهری دورود تا پایان تیر ماه

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان تیرماه پروژه پمپاژ فاضلاب شهری دورود به بهره‌برداری می‌رسد و فاضلاب انسانی سطح شهر جمع و از طریق سقلی عبور می‌کند.

به گزارش نمایندگان، حسین گودرزی اظهار کرد: در شهرستان ازنا شرکت بزرگ فولاد و ذوب آهن را داریم که شاید بزرگترین صنعت لرستان است.

وی ادامه داد: این صنعت مشکلات حقوقی پیدا کرده بود و در سه سال گذشته پیگیری‌هایی انجام شده و با حضور آیت‌الله رئیسی در منصب رئیس قوه قضاییه در استان مصوباتی در رابطه با این شرکت داشتیم و در حال حاضر بالای ۱۰۰ نفر در حال راه اندازی این شرکت هستند.

گودرزی بیان کرد: فولاد تکنیک که صنعت بزرگی است پای کار آمده و در آستانه جذب چند صد نیرو است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شهرستان دورود نیز فاز چهار کارخانه سیمان را داشتیم که در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۷ کلنگ‌زنی شد که پیشرفت آن هنوز به ۲۰ درصد نرسیده بود و دلیل آن‌ها این بود که صنعت سیمان اشباع شده و مقاومت‌هایی نیز در شهرستان بود که باید همین را ادامه بدهند در جلساتی به جمع‌بندی رسیدیم که کارخانه تولید آهک هیدراته را که نیاز کشور بوده و از خانواده سیمان است و چندین برابر اشتغال‌زایی دارد را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مناقصه بخش ساختمانی فاز چهار سیمان دورود انجام شده و مناقصه بخش تولیدی نیز در حال انجام است که به زودی شروع به کار می‌کند.

گودرزی تصریح کرد: در شهرستان دورود یک پروژه فاضلاب داشتیم که سطح آب‌های زیرزمینی آن بالاست و امکان حفر چاه جذبی در آن وجود ندارد، تمام جمعیت شهر دورود که حدود ۱۵۰ هزار نفر است لوله‌گذاری شده و در وسط شهر به رودخانه تیره ریخته می‌شود که از آن طریق خارج شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سدهای مروک و کمرصالح را داریم که سد کمرصالح آورده سد مروک را تقریباً به هیچ تبدیل کرده است بنابراین این فاضلاب انسانی در وسط شهر جاری بوده و بوی نامطبوع ان مردم را آزار می داد که در این رابطه از وزیر سؤال کرده و قانع نشدیم تا اعبتار گذاشت و یک ایستگاه پمپاژ در منطقه عزت‌آباد راه‌اندازی کرده و همزمان کل شهر را لوله‌گذاری کردند که طبق قولی که دادند تا پایان تیرماه این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و فاضلاب انسانی سطح شهر جمع می‌شود و از طریق سقلی عبور می‌کند.

منبع:ایسنا 

انتهای پیام 

کد خبر 15190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =