به گزارش خبرنگار نمایندگان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ تیرماه) و در جریان رسیدگی به سوال خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نکته اصلی بنده بر تکالیف وزارتخانه ای است که در حوزه های مختلف ماموریت دارد. وزیر در روز رأی اعتماد برنامه ای ارائه کرد که برنامه شما را امروز در صحن آورده ام تا نمایندگان بدانند در برنامه چه چیزهایی گفته اید و ارزیابی کنیم تا امروز چه اقداماتی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در کمیسیون اقتصادی به دلیل اهمیت موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال در کشور که یکی از ظرفیت های مهم نظام اقتصادی کشور در دنیا محسوب می شود، در دنیا از این ظرفیت برای رشد نرخ اقتصادی استفاده می کنند. از این رو سوالاتی مطرح کردیم، شما گفتید باید در این زمینه برنامه و اقداماتی داشته باشیم. در این زمینه برنامه ای در کمیسیون ها و صحن ارائه کردید تا تکمیل زیرساخت ها رقم بخورد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه ها بازه زمانی یک ساله در نظر گرفتید، بیان کرد: دو سال از عمر دولت سیزدهم می گذرد، اما عملکرد شما در شاخص های مرتبط با ماموریت های شما به کمترین میزان به نسبت رشدی که باید انجام می شده است، بود. نبود سند ملی و نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال، عدم التزام به اپراتورها، بانک ها و شرکت ها نسبت به اجرای قانون استفاده حداکثری از توان داخلی، نبود سند اولویت های صادراتی دانش بنیان، ضعف کیفی زیرساخت های ارتباطی برای ورود به عصر تحول دیجیتال در سه شاخص تاخیر پایین، اتصال انبوه و پهنای باند؛ این موارد مطالب خود وزیر است.
پورابراهیمی اظهار داشت: در حال حاضر درخصوص وضعیت عمومی کشور باید گفت مردم رضایتی از شاخص های ارتباطی ندارند. شاخص های اینترنت روستایی وضعیت مطلوبی ندارد. تلفن ثابت نیز مورد اعتراض اکثر نمایندگان است. نمایندگان تاکید دارند تلفن ثابت در مناطق حوزه انتخابیه آنها مشکل دارد. سوال این است که شما تعهد کردید ظرف یک سال شاخص ها را بهبود ببخشید، چگونه می توانیم آثار آن را در حوزه میدانی ببینیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در دوران کرونا باید از ظرفیت های ارتباطی بیشتر استفاده می کردیم، اما شاهد بودیم در حوزه آموزش چالش اصلی در مناطق مختلف به خصوص در مناطق حوزه انتخابیه بنده وضعیت اسفباری داشته ایم. بسیاری از کلاس های درسی به دلیل عدم تقویت زیرساخت ها تشکیل نشد.
انتهای پیام
نظر شما