به گزارش نمایندگان، دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی درنظر دارد بهمنظور تدقیق چارچوب مفهومی و سیاستی مسئله مرجعیت رسانهای و همچنین مشارکت نخبگان و ذینفعان در تدوین بستههای سیاستی رویداد یک روزهای را با عنوان «الزامات و سازوکارهای تحقق مرجعیت رسانهای در ایران» در مهرماه ۱۴۰۲ برگزار نماید.
محورهای این رویداد عبارتند از؛
- چارچوب مفهومی مرجعیت رسانهای با تمرکز بر اقتضائات بومی سیاستگذاری رسانهای در ایران
- آسیبشناسی وضعیت پایش و سنجش ارتباطات و رسانهها در ایران
- ارائه شاخصهای سنجش اعتماد و مرجعیت رسانهای
- ارزیابی معماری نهادی دستگاههای ارتباطی-رسانهای از منظر مولفههای اعتماد و مرجعیت
- ارزیابی عملکرد دستگاههای ارتباطی-رسانه از منظر مولفههای اعتماد و مرجعیت
- الزامات گردش صحیح اطلاعات در کشور با تمرکز بر افزایش اعتماد و مرجعیت رسانههای داخلی
- الزامات سیاستی و تقنینی برای تحقق مرجعیت رسانههای داخلی و شبکههای اجتماعی
اساتید، صاحبنظران، دانشجویان و فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی میتوانند ایدهها و یادداشتهای سیاستی خود در محورهای فوق را با حجم حداکثر ۱۵۰۰ کلمه تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ به رایانامه media_governance@mrc.ir و یا نام کاربری r_gh۱۴۰۲@ در پیامرسانهای "بله" و "ایتا" ارسال کنند.
ایدهها و یادداشتهای سیاستی پس از داوری و بررسی اولیه، با همکاری طراحان ایده تقویت و غنی شده و به عنوان پیشنهادهای سیاستی و پیشنویس طرحها، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند شد و نهایتا از ایدههای برتر تقدیر خواهد شد. همچنین صاحبان یادداشتهای برتر و برگزیده، علاوه بر دریافت جوایز نقدی، فرصت همکاری با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در این زمینه را خواهند داشت.
علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی حضور در رویداد با شماره تلفن ۰۲۱۷۵۱۸۳۳۵۷ تماس حاصل فرمایند.
انتهای پیام
نظر شما