کد خبر 15896
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

عمویی:

آخرین اقدامات وزارت خارجه برای آزادی زندانیان ایرانی در امریکا تشریح شد

آخرین اقدامات وزارت خارجه برای آزادی زندانیان ایرانی در امریکا تشریح شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روابط ایران و افغانستان، روند آزادی زندانیان ایرانی در امریکا، آزادسازی منابع مالی، حمایت از ایرانیان خارج از کشور و تسهیل مراسم پیاده روی اربعین حسینی در این جلسه مطرح و تبیین شد.

به گزارش نمایندگان، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر امورخارجه و معاونان وی جلسه مشترکی برگزار کردند. در این جلسه، آقای کاظمی قمی، نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز حضور داشت.

وی افزود: آقای قمی با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط جمهوری اسلامی و افغانستان، از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند، گفت که  «در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیات ایرانی از دهرآود اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اظهار کرد: در این جلسه آقای امیرعبداللهیان و همکاران‌اش اقدامات وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، تسهیل مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله ای وزارت امورخارجه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند.

عموئی یادآور شد: آقای باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم روند آزادی زندانیان ایرانی در امریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم ها را تشریح کرد. نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب "لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور" تاکید کردند و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی تقدیر کردند.

وی همچنین گفت: موضوع دستگیری عکاس خبرگزاری تسنیم توسط ظالبان نیز در این جلسه مطرح شو، نمایندگان از وزارت خارجه خواستند برای تسریع در آزادی وی اقدام شود.

انتهای پیام

کد خبر 15896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =