کد خبر 16156
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

رئیس مجلس:

لایحه برنامه هفتم دیگر به دولت باز نمی‌گردد

لایحه برنامه هفتم دیگر به دولت باز نمی‌گردد

رئیس مجلس اعلام کرد: لایحه برنامه هفتم دیگر به دولت بازنمی‌گردد و در صورتی که نمایندگان با کلیات آن مخالف کنند، جهت رفع ایرادات به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بازمی گردد.

به گزارش نمایندگان، در جریان بررسی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق مجلس از لایحه برنامه هفتم در جلسه علنی امروز مجلس، محمدرضا صباغیان در این زمینه، گفت: انتظار داشتیم دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را به گونه‌ای ارائه دهد که عدالت محور باشد. برای مثال همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه آمده بود اما متأسفانه در لایحه برنامه هفتم توسعه نیامده، این در حالی است که انتظار جامعه آن است که همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه بحث تجمیع و شفاف سازی حقوق و دریافتی مسئولان و مقامات آمده بود که این موضوع نیز در برنامه هفتم توسعه نیامده است.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت مدام دم از مردمی سازی اقتصاد و کشور می‌زند که برای تحقق این موضوع باید مساله مدیریت واحد شهری در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده می‌شد. این برنامه جامع و کامل نیست و به احزاب و تشکل‌های صنفی هم توجهی نکرده، بهتر است این لایحه به دولت بازگردد تا اصلاح شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: این لایحه دیگر به دولت بازنمی‌گردد و در صورتی که نمایندگان با کلیات آن مخالف کنند، جهت رفع ایرادات به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بازمی گردد.

انتهای پیام/

کد خبر 16156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =