به گزارش نمایندگان، محمد وحیدی با اشاره به جمع آوری بیش از 20 امضا در دقایق اولیه کلید خوردن طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: ایراد نخست به این آزمون، برگزاری با تأخیر آن بود که ورود متقاضیان به مدارس را در اول مهرماه با دشواری مواجه کرد.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما اعتراضات به آزمون به چند دلیل بوده که در قالب طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است.
وی اضافه کرد: نخست اینکه، در آزمون شاهد بودیم که کف نمره تعیین شده که در قیاس با میانگین سه نفر اول هر استان بوده که عملاً افراد پذیرفته شده را دچار مشکل کرده است که این میانگین گیری منطقی و قابل قبول نیست.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: نکته بعد اینکه مصاحبه با معلمان به کانونهای ارزیابی واگذار شده که هر کانون با دیگری عملکرد متفاوتی داشته است اما از سوی دیگر کانونهایی هم بوده که همه افراد مراجعه کننده به آن قبول شده اند که نشان میدهد خطای انسانی رخ داده است.
وی یادآور شد: از سوی دیگر 60 درصد میزان قبولی به داوطلبان به کانونهای ارزیابی واگذار شده و فقط 40 درصد سهم آزمون کتبی است که ممکن است خطای انسانی رخ دهد در حالیکه این درصدها در سالهای گذشته برعکس بوده و 40 درصد سهم مصاحبه و 60 درصد سهم آزمون کتبی بوده است.
وحیدی با یادآوری اینکه بخشی از مشکلات به وجود آمده ناشی از مکاتبات غلط سازمان اداری و استخدامی است ولی سئوال ما از وزیر آموزش و پرورش است، گفت: نکته مهم دیگر این است که در قبال نیروهای خرید خدمات آموزشی که بعضاً بیش از 10 سال سابقه کار در مناطق محروم دارند، پس از برگزاری آزمون قطع همکاری شود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: نیروهای خرید خدمات آموزشی با توجه به نیاز آموزش و پرورش باید در کلاسهای درس حاضر شوند و نباید مدارس را از وجود نیروهای خرید خدمات آموزشی محروم کرد. حتی آموزش و پرورش با کمترین هزینه این نیروها به کار می گیرد لذا نباید با این نفرات قطع همکاری صورت گیرد.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام
نظر شما