کد خبر 16672
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

مشکینی:

هیچ کشوری نباید به سرزمینی برای فعالیت تروریست‌ها تبدیل شود

هیچ کشوری نباید به سرزمینی برای فعالیت تروریست‌ها تبدیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: اجرای توافق امنیتی میان تهران و بغداد سبب تامین و تثبیت امنیت در مرزهای مشترک دو کشور می‌شود از این رو دولتمردان و نیروهای مسلح عراق باید تلاش کنند که کشورشان از آلودگی لکه‌های تروریستی پاک شود.

به گزارش نمایندگان، محمود عباس زاده مشکینی در خصوص آخرین مراحل توافق امنیتی میان ایران و عراق، گفت: اجرای کامل توافق امنیتی میان تهران و بغداد سبب تامین امنیت و تثبیت آن در مرزهای مشترک دو کشور می شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع دو کشور با اجرای این توافق تلاش می کنند گروه های تروریستی و تجزیه طلب را از بین بروند زیرا این گروه ها صرفا منافع دو کشور را مورد آسیب قرار می دهند.

وی ادامه داد: مطابق قوانین بین المللی خاک هیچ کشوری نباید به سرزمینی برای فعالیت و زندگی تروریست ها تبدیل شود لذا اگر دو کشور توافق هم منعقد نمی کردند، عراقی ها باید به سمت پاک سازی مناطق مرزی خود حرکت می کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان نباید فراموش کرد که مردم عراق نیز علاقه مند به میزبانی از گروه های تجزیه طلب و افراطی نیستند زیرا آنها از اشغالگری آسیب های فراوانی دیده اند و اکنون نیز همچنان تبعات منفی آن را تجربه می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتمردان و نیروهای مسلح عراق باید تلاش کنند که کشورشان از آلودگی لکه های تروریستی پاک شود زیرا چنین گروه هایی از هر فرصتی استفاده می کنند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 16672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =