کد خبر 16836
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

عمویی:

تحولات منطقه از بحران اوکراین تا غزه نیازمند رایزنی و همکاری مجالس ایران و بلاروس است

تحولات منطقه از بحران اوکراین تا غزه نیازمند رایزنی و همکاری مجالس ایران و بلاروس است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در دیدار با سفیر این کشور در تهران، گفت: تحولات سیاسی منطقه از بحران اوکراین تا مسائل آسیای میانه تا بحران غم‌انگیز غزه، نیازمند رایزنی و همکاری بخش‌های مختلف مجالس دو کشور است.

به گزارش نمایندگان، دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران، صبح روز (سه‌شنبه، 23 آبان) با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس دیدار و گفت‌و‍ گو کرد.

عمویی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به سطح مطلوب مناسبات ایران و بلاروس، گفت: روابط دو کشور طی دو سال اخیر روند رو به رشدی داشته است. شایسته است از حداکثر زمینه‌های ممکن در توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس بیان کرد: روابط گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور بسیار خوب ارزیابی می‌شود و می‌توان از ظرفیت‌های پارلمانی جهت توسعه مناسبات در زمینه های دیگر و رفع موانع در روابط استفاده کرد.

وی بر لزوم برقراری روابط میان رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی و روابط بین‌الملل مجالس دو کشور تأکید کرد و افزود: تحولات سیاسی منطقه از بحران اوکراین تا مسائل آسیای میانه تا بحران غم‌انگیز غزه، نیازمند رایزنی و همکاری بخش‌های مختلف مجالس دو کشور بوده و همکاری برای حل و فصل و نقش‌آفرینی جمعی مؤثر و مثبت در اینگونه بحران‌های منطقه‌ای در سطح نهادهای مردمی و به‌خصوص پارلمان‌ها لازم است.

سفیر بلاروس در تهران: گسترش و تحکیم همکاری‌های فی‌مابین با تبادل هیئت‌های پارلمانی

دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران در این دیدار، سفر آقای مخبر، معاون رئیس جمهور محترم به بلاروس را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: اسناد مهمی در زمینه حقوقی و معاهدات بین دو کشور تأیید شد و در انتظار تصویب در مجلس شورای اسلامی هستیم.

سفیر بلاروس در ایران، روابط گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور را موفق دانست و تاکید کرد: تبادل هیئت‌های پارلمانی موجب گسترش و تحکیم همکاری‌های فی‌مابین می‌شود و کشور بلاروس از این ظرفیت استقبال می‌کند.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام

کد خبر 16836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =