کد خبر 17605
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

روزشمار انتخابات

۴۸روز مانده به انتخابات/حضور  پرشور مردم زمینه افزایش امنیت انتخابات/ فرصت ۳ روزه شورای نگهبان برای بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان

۴۸روز مانده به انتخابات/حضور  پرشور مردم زمینه افزایش امنیت انتخابات/ فرصت ۳ روزه شورای نگهبان برای بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان

وزیر کشور با اعلام اینکه مشکلی در تامین امنیت انتخابات نخواهیم داشت بر ضرورت برنامه محوری رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرد.

به گزارش نمایندگان، چهل و هشت روز تا ۱۱ اسفندماه؛ روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقیمانده است.

 برنامه محوری رقابت‌های انتخاباتی تا تاکید بر حضور پرشور مردم به عنوان  ضرورت تأمین امنیت انتخابات از مهمترین سوژه‌های امروز بود.
فرصت شورای نگهبان برای بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان 

بنابر اخبار، فرصت شورای نگهبان برای بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از این هفته شروع شده و داوطلبان تایید صلاحیت نشده هم سه روز فرصت اعتراض داشتند.

ضرورت برنامه محوری رقابت‌های انتخاباتی
احمد وحیدی وزیر کشور  امروز با تاکید بر ضرورت برنامه محوری رقابت‌های انتخاباتی گفت:  احزاب و سلایق مختلف باید با هم حرف بزنند که یک دستور دینی و راهگشا است. می‌توان حرف های مشترک خود را یافت و بسیاری از سوءتفاهم‌ها را برطرف کرد.

وی افزود:برخی افراد که در هیات های اجرایی احراز صلاحیت نشده بودند، در هیات  نظارت تایید شدند و ما خوشحال شدیم چون از ابتدا هم مایل به رد صلاحیت نبودیم.

۲۶۰ کرسی دو دستی تقدیم به جریان اصولگرا شده است

سعید نورمحمدی سخنگوی حزب ندای ایرانیان امروز مدعی شد که همین الان ۲۶۰ کرسی دو دستی تقدیم به جریان اصولگرا شده! این کجایش انتخابات رقابتی است؟
وی بیان کرد: طرف خودش می گوید به ولایت فقیه التزام دارم. هیات های اجرایی و نظارت اصرار دارند که نداری و دروغ می‌گویی!
این چه معیاری است که نیمی از کاندیداهای که حتما میانه روتر هستند که در این انتخابات ثبت نام کردند، صلاحیت کاندیداتوری ندارند؟  

نورمحمدی گفت: من چطور می توانم به آن جوانی که علاقه مند است کار سیاسی را حرفه ای انجام دهد توصیه کنم وارد حزب شود تا بعد از چند سال تجربه در نهایت به خاطر حزبی بودن توسط هیات های نظارت و شورای نگهبان رد صلاحیت شود؟


فصل انتخابات را دو قطبی نکنیم

صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید اجازه دهیم فصل انتخابات این دوقطبی‌ها شکل گیرد، دروغگویی‌ها و کلاهبرداری‌های بزرگ زیادی در فصل انتخابات اتفاق می‌افتد بنابراین باید هوشیار بود.
وی افزود: وقتی محیط جامعه را می‌خواهند دوقطبی کنند،  دورغ‌پراکنی‌ می‌کنند که نباید اجازه دهیم و باید کشور را از دام آن نجات دهیم.
«متأسفانه برخی حواسشان نیست و به این ذهنیت کمک می‌کنند و به نوعی به جماعتی می‌قبولانند.»

حضور پرشور مردم زمینه افزایش امنیت انتخابات
حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مهم‌ترین ابزار تجلی اراده ملت، پیام آور وحدت ملی، زمینه ساز جابه‌جایی قدرت و گردش نخبگانی و افزایش سطح امنیت، قدرت ملی و افزایش سرمایه اجتماعی است.


 مشکلی در تامین امنیت برگزاری انتخابات مجلس نخواهیم داشت

وزیر کشور گفت: درباره تامین امنیت شعبه‌های اخذ رای در انتخابات مجلس نیز ستاد امنیت انتخابات مرتبا موضوعات را با حضور دستگاه‌های مختلف بررسی می‌کنند.

وی افزود: تمامی مسائل و موضوعات امنیتی در جریان برگزاری انتخابات تحت کنترل و مراقبت قرار می‌گیرند و هیچ مشکلی در تامین امنیت برگزاری انتخابات نخواهیم داشت.


انتهای پیام

کد خبر 17605

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =