کد خبر 17711
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

روزشمار انتخابات

۴۱ روز مانده تا انتخابات/ درآمدزایی صدا و سیما از تبلیغات انتخاباتی/ مکعب رأی مقدس است

۴۱ روز مانده تا انتخابات/ درآمدزایی صدا و سیما از تبلیغات انتخاباتی/ مکعب رأی مقدس است

در حالی که برخی خبرها از درآمد نزدیک به ۵۰۰ میلیاردی صداوسیما از تبلیغات انتخابات حکایت دارد، مسئولان صداوسیما تبلیغات را هزینه بر اعلام می‌کنند.

به گزارش نمایندگان، نزدیک به  شش هفته تا روز برگزاری انتخابات،   هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی نامردها از صداوسیما خبرساز شده است.

مدیر صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامزدهای انتخابات مجلس در حوزۀ انتخابیۀ گچساران و باشت بابت ۲۰ دقیقه برنامه و ۳ بار بازپخش ۳۰ میلیون تومان، حوزۀ کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی ۳۵ میلیون تومان و حوزۀ بویراحمد، دنا و مارگون ۴۵ میلیون تومان باید بپردازند.

به‌گفتۀ رئیس صداوسیما هزینۀ دریافتی از نامزدها در حوزه‌های انتخابیۀ مختلف باهم فرق دارد. جبلی گفته بود که هزینۀ استفاده از آنتن صداوسیما بسیار بیشتر از رقم‌هایی است که به نامزدها اعلام شده است.

  مکعب صندوق رأی مقدس است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، در دیدار با رییس، مدیران و معاونان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) گفت: اگر شرایط سخت است و محدودیت وجود دارد، باعث نمی‌شود که شما کوتاه بیایید.

وی افزود: مکعب صندوق رأی مقدس است چون مجلای اراده ی عباد الله است. بدانیم که برخی در داخل یا خارج دنبال رأی مردم نیستند؛ کسانی که مسئولیت نظارت و برگزاری دارند باید مقدماتش را به نحو احسن فراهم کنند و کسانی که مسئولیت شرکت دارند، باید در مسأله شرکت کنند.

به گفته وی؛ کسانی که فعالیت سیاسی می‌کنند و بعضا صحبت از تحریم و عدم شرکت در انتخابات دارند، روی این نکته فکر کنند که از ابتدای انقلاب تا امروز هیچ گروه یا حزبی از تحریم انتخابات سود نبرده است؛ بلکه ضرر محض کرده‌اند.

درآمدزایی ۴۲۳ میلیاردی صداوسیما از انتخابات مجلس

محمدحسین رنجبران از برنامه سازان و مجریان تلویزیون که به تازگی نامزد انتخابات مجلس دوازدهم شده است، نوشت: با اعلام صداوسیما به نامزدها برای استفاده از ۲۰۰ شبکه محلی، رقم دریافتی از هر نامزد ۵ تا ۷۰ میلیون خواهد بود که در تهران به بالای ۱۰۰ میلیون می‌رسد؛ به طور میانگین حداقل حدود ۴۲۳ میلیارد تومان درآمد سازمان از انتخابات مجلس ۱۲ خواهد بود. آیا چنین کاری در مسیر عدالت رسانه‌ای خواهد بود.

رد صلاحیت سئول دفتر شورای نگهبان

محمدعلی رضایی خراسانی، رئیس شورای وحدت استان تهران گفت: بعضی‌ها نظرشان این است که در حق بعضی کاندیداها احتمالا غفلتی پیش آمده است.

وی افزود: مثلا یکی از کاندیداهایی که صلاحیت او احراز نشده می‌گوید من چند دوره مسئول دفتر شورای نگهبان بودم؛ چطور می‌شود احراز من برای هیات نظارت تأیید نشده باشد یا بعضی از افراد بندهای مختلفی مثلا عدم التزام به ولایت فقیه را قبول ندارند و نسبت به مسائل اسلامی حرف می‌زنند و می‌گویند ما غرق در ولایت فقیه هستیم و تمام زندگی‌مان را ورق بزنند خواهند یافت که ما همیشه مطیع ولی‌فقیه بودیم و همیشه در مسیر آرمان‌های ولی‌فقیه حرکت کردیم. چه طور بند عدم التزام به ولایت فقیه برای ما ثبت شده است.

 آقایان اصلاح‌طلبان را از اساس قبول ندارند

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این انتخابات صلاحیت بعضی افراد تایید شده‌اند که ذهن مردم در مورد آنها سوال جدی وجود دارد. متاسفانه در روند بررسی صلاحیت داوطلبان تناقضات فراوانی در رفتار نهاد نظارتی برای تایید و ردصلاحیت‌ها وجود دارد که با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست و جا دارد شورای محترم نگهبان در فرصت مناسب از این زاویه عملکرد نظارتی خود را مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار دهد.

وی افزود: علت چنین مسئله‌ای این است که آقایان به یک جریان فکری اعتماد صد درصد دارند و حرف آنها را حجت می‌دانند و بقیه جریانات به خصوص جریان اصلاح‌طلب را از اساس و مطلقاً قبول ندارند و حرف آنها را حجت نمی‌دانند.  

به گفته وی؛ علاوه بر این هر کسی با افراد مرتبط با جریان اصلاح‌طلب سلام و علیک داشته باشد به عنوان فردی که در مظان اتهام است با او برخورد می‌کنند.

تبدیل مرکز فرهنگی سرچشمه تبدیل به محل گعده انتخاباتی

در حالی که ابراهیم رئیسی رییس جمهور رسما و علنا اعلام کرد که دولت در انتخابات نامزد ندارد و مداخله نمی کند اما آن طور که پیداست جلسات انتخاباتی سرچشمه با محوریت شریان تبدیل به گعده انتخاباتی چهره‌های دولتی و نزدیک به دولت شده است.

در جلسات سرچشمه علاوه بر برخی از نمایندگان مجلس نزدیک به شریان و اعضای شورای مرکزی این تشکل نزدیک به بذرپاش وزیر راه، برخی از اعضای کابینه هم حاضر می شوند که عملا مغایر با دستور انتخاباتی آقای رییسی است.  

همچنین گروه هایی چون رزما متعلق به حسین الله کرم و جماران که نزدیک به بذرپاش است هم شرکت دارند و به دنبال تشکیل ائتلاف در انتخابات مجلس دوازدهم هستند.  

احیانا سازمان تبلیغات اسلامی نباید بی طرفی خود در انتخابات را رعایت کند؟

انتهای پیام

کد خبر 17711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =