کد خبر 17867
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

سازوکار تکمیل طرح های نیمه تمام و ظرفیت های خالی بنگاه ها در سال ۱۴۰۳ مشخص شد / اختصاص منابعی برای حمایت از اشتغال در استان ها

سازوکار تکمیل طرح های نیمه تمام و ظرفیت های خالی بنگاه ها در سال ۱۴۰۳ مشخص شد / اختصاص منابعی برای حمایت از اشتغال در استان ها

منابعی برای سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال و کارآفرینی و تکمیل طرح های نیمه تمام و ظرفیت های خالی بنگاه ها با اولویت فعالیت های صادرات محور در سال ۱۴۰۳ تخصیص یافت.

به گزارش نمایندگان،  در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور  بررسی  و بخش هزینه ای جزء ۴ بند پ تبصره ۲ لایحه را به تصویب رسید. 

در بخش هزینه ای جزء ۴ و جزء ۵ بند پ تبصره ۲ لایحه آمده است: 

۴ - منابع اجزای (۱) تا ( ۷) و ( ۹) بند الف این تبصره از طریق سپرده گذاری در بانک ها با اولویت بانک های توسعه ای و تخصصی و صندوق کارآفرینی امید به عنوان عامل به منظور سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال و کارآفرینی و تکمیل طرح های نیمه تمام و ظرفیت های خالی بنگاه ها با اولویت فعالیت های صادرات محور با سازوکار تسهیلات تلفیقی، با منابع بانکی و منابع در اختیار دستگاه اجرائی مرتبط با نرخ ترجیحی تخصیص خواهد یافت. همچنین استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با رعایت اساسنامه آن مجاز است. 

۵ - نرخ سود سپرده گذاری منابع مذکور در بانک های عامل و نهادهای مالی حداقل یک درصد (%۱) و نرخ سود تسهیلات اعطائی متناسب با میزان مشارکت منابع نظام بانکی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی تعیین میگردد. منابع قرض الحسنه استانی موضوع این تبصره با رعایت موازین شرعی قابلیت تجمیع یا هم افزایی با سایر منابع را دارد. 

نمایندگان همچنین در جریان بررسی بخش هزینه لایحه بودجه ۱۴۰۳، جز ۵ بند ب مربوط به مصارف منابع پیش بینی شده برای حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رسد تولید ملی تبصره ۲ این لایحه را تصویب کردند.

حداقل ۷۰ درصد مبلغ ۳۱۰ هزار میلیارد ریال از موضوع جزء (۲) این بند به صورت مساوی به صورت صدردصد تخصیص یافته، اختصاص می یابد و ماهانه حداقل به صورت یک دوازدهم پرداخت می شود.

انتهای پیام

کد خبر 17867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =