کد خبر 19212
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

نمایندگان گزارش می‌دهد؛

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

در روزهای ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شاهد ثبت نام چهره‌ها و شخصیت‌هایی هستیم که پیش از این بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زده و یا همچنان نماینده مجلس هستند و حالا عزم ریاست جمهوری کرده‌اند.

به گزارش نمایندگان، همزمان با آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از پنجشنبه گذشته (دهم خرداد ماه) تا امروز که 4 روز از موعد ثبت نام ها سپری می‌شود، در میان ثبت نام کنندگان چهره برخی نمایندگان سابق مجلس دیده می‌شود. 

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

لاریجانی: مشکلات حل شدنی است

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده اسبق مردم قم هم وی پس از ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مردم عزیز ایران، امروز شرایط معیشتی سخت است. همه انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد. اما آیا این مشکلات حل شدنی است؟ که می‌گویم آری، با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی این کار شدنی است.

لاریجانی تاکید کرد: برخی کشورها وضعی به مراتب بدتر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند، لذا باید از تجارب بین المللی، متناسب با مختصات کشور بهره بگیریم.‌

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

حضور میرتاج الدینی با شعار انقلاب اقتصادی

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده سابق تبریز، روز شنبه بعد از ثبت نام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: با تجربه حضور در دولت برای ساماندهی معیشت مردمی که پای وطن ایستاده اند آمده ام. کلید تحول کشور را در دستان معلمانی میدانم که با جان و دل نسلهای آینده را تربیت میکنند. راهبرد توسعه اقتصاد کشور را در دستان پینه بسته کشاورزان کارگران و تولیدکنندگان میبینم.

وی گفت: با شناختی که از وضعیت اقتصادی کشور، دارم با صراحت عرض میکنم تحول در اقتصاد کشور نیاز به گامهای بلند و اصلاحات اساسی دارد. اصلاحات اقتصادی که نه باید انقلاب اقتصادی کرد.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

الهیان با شعار دولت سالم آمد

زهره الهیان، نماینده سابق تهران در مجلس نیز بعد از ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برای ارائه راه‌حل‌های جدید برای حل چالش‌ها آمدم. شعار بنده دولت سالم، جامعه سالم و اقتصاد سالم است. شفایفت، مبارزه با فساد و پیشگیری از آن در دولت سالم به عنوان اصل اساسی مطرح است. دولت سالم نباید خود را متصدی همه امور بداند بلکه باید از ظرفیت جوانان استفاده کند و از این طریق نسخه جدیدی از حکمرانی را ارائه کند.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

مالکی: اگر فردی می‌گوید یک شب همه مشکلات حل می‌شوند اشتباه محض است

فداحسین مالکی، نماینده سابق و فعلی زاهدان هم با ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی می‌دانیم که سیاست وزارت خارجه مطابق با نیازمندی‌های کشور نبوده است. همه باید بپذیریم که در کشور مشکل داریم، اگر فردی می‌گوید یک شب همه مشکلات حل می‌شوند اشتباه محض است. ما امروز در حوزه اقتصاد مشکل داریم و تلاش رئیسی بر این اساس بود که گره‌ها باز شوند.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

محمدیاری: اولویتم معیشت مردم است

حسن محمدیاری، نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس یازدهم هم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

او پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت معیشت مردم جز اولویت‌هایی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند و بنده احساس می‌کنم امروز هر کس که احساس وظیفه کند و برای خدمت‌رسانی و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود، یکی از مواردی که می‌تواند به طور جدی مورد توجه واقع شود، امر معیشت است.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

محمود صادقی و شعار بازگشت به تصمیم گیری مبتنی بر دانش 

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز پس از ثبت نام برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  کشور ما در حال حاضر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی روبرو است که این چالش‌ها عمدتاً ریشه در نظام حکمرانی دارند نه تنها فرصت پیشرفت را از بین برده است بلکه باعث ناکامی و نا امیدی ملت ایران در رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی شده است.

به اعتقاد وی  ریشه این مشکلات در روی‌گردانی نظام تصمیم گیری های اساسی کشور از دانش و خرد، پشت کردن به تولید ملی و بی‌توجهی به عدالت است که این سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوار شده که منافع خود را در حذف و ستیز دنبال می‌کند.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

زاکانی: قرار است نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند

علیرضا زاکانی، شهردار تهران و نماینده اسبق تهران در مجلس پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرار نیست از درد مردم بی‌خبر باشیم؛ قرار نیست از آمدن میان مردم واهمه داشته باشیم و سختی‌ها فقط برای قشر خاصی از مردم باشد.

زاکانی گفت: قرار است با برنامه و کارنامه برای پیشرفت ایران عزیز با محوریت عدالت با رفع فساد و تبعیض تا آخر، پای مردم بمانم.

وی گفت: قرار است نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و کتاب تاریخ را «برنامه تحول» جا زنند.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

ده مرده: داشتن نان بدون داشتن امنیت بی‌معنا است

در همین حال حبیب الله دهمرده، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس یازدهم، با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

دهمرده پس از ثبت‌نام، با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حزب و گروهی ندارم اظهار کرد: معتقدم برای مردان بزرگ بن بستی وجود ندارد چراکه یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت. داشتن نان بدون داشتن امنیت بی‌معنا است.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

پزشکیان: برای ایجاد مشارکت پُر شور وارد این صحنه از رقابت شدم

مسعود پزشکیان، نماینده فعلی و سابق تبریزهم پس از ثبت نام به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: برای ایجاد مشارکت پرشور وارد این صحنه از رقابت شدم.

وی گفت: مشکل این است که آنچه سیاست‌های کلی رهبری است را کنار می‌گذاریم و فقط حرف‌های خودمان را مطرح می‌کنیم؛ به دنبال اجرایی کردن اهداف سیاست‌های کلی رهبری هستیم.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

حضور رسولی‌نژاد با شعار تبلیغاتی «دولت خوب، اقتصاد خوب» 

سید احمد رسولی نژاد، نماینده سابق دماوند و فیروزکوه نیز برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد و گفت: اینجانب اگر چه عضو کوچکی از جبهه‌ی بزرگ انقلاب هستم لیکن روش و منش بنده در تمامی مسئولیت‌ها از جمله چهار دوره نمایندگی مجلس به ویژه در آخرین دوره (یعنی دوره یازدهم)، استقلال در تصمیم و عمل بوده است.

وی گفت: شعار تبلیغاتی اینجانب دولت خوب اقتصاد خوب است.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

خوش چهره بدون شعار انتخاباتی آمد 

محمد خوش چهره، نماینده اسبق تهران در مجلس و  داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران، گفت: فاقد شعار انتخاباتی هستم، اما هم برای مجلس و هم برای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تقاضاهای گسترده‌ای که از بنده و از طرف دوستان و علاقمندان صورت گرفت، تصمیم گرفتم ثبت نام کنم و حضور یابم.

وی افزود: در حالی که وظایف مجلس و دولت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دیگر موارد حل مشکلات کشور است، اما هر چقدر بیشتر پیش می‌رویم شاهدیم که مسائل پیچیده‌تر شده و از مسئله تبدیل به معضل شود و از معضل به بحران تبدیل شده است. به عنوان مثال هم اکنون بحران بیکاری داریم و این هم چالش امنیتی و هم چالش اقتصادی و سیاسی است. همچنین هم اکنون بحران مسکن را شاهدیم؛ البته بخشی از این بحران‌ها ناشی از تحریم‌ها است.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

احمدی بیغش: عمل به اصول قانون اساسی پاسخ همه خواسته ها است

محمود احمدی بیغش، نماینده ادوار مجلس هم ضمن حضور در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور و ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران، گفت: امروز برای ثبت نام و نامزدی ریاست جمهوری دوره چهاردهم مراجعه کردم و امید دارم، اگر خواست خداوند باشد که خدمتگزار مردم عزیز ایران باشم، بتوانم به آنچه در قانون اساسی آمده است، عمل کنم.

وی افزود: فصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و ۳۰ اصل از اصول این قانون اختصاص به وظایف قوه مجریه، رئیس جمهور و وزرا دارد و اگر در اصل به این اصول به طور واقعی عمل شود، قطعاً پاسخ همه خواسته‌ها داده خواهد شد.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

عباس مقتدایی: لازم بود ثبت نام کنم 

عباس مقتدایی، نماینده سابق و فعلی مجلس شورای اسلامی هم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلب شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد و سپس به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه فرد دانشگاهی هستم و سه دوره مورد توجه اصفهان به عنوان نماینده اصفهان قرار گرفتم، در این مقطع احساس کردم برای اینکه سلایق و رویکردهای مختلف و تفکراتی که می‌توانیم آن‌ها را در قالب نهادهای موجود کشور عملیاتی کنیم، لازم است که ثبت‌نام کنم.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

کواکبیان با شعار دولت مردم سالار آمد

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده اسبق مجلس در اولین روز از ثبت‌نام‌ها برای داوطلبی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و با گذراندن مراحل اولیه، برای داوطلبی ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: نام دولتی که می‌خواهم با آن بیایم، «دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم» است.

وی تاکید کرد: برنامه من لغو کامل تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی، بر اساس اصل حکمت عزت و مصلحت است. شاخص‌های اقتصادی ما در سطح بین‌الملل و حتی ۱۵ کشور همسایه بسیار ناچیز است؛ بنده ۱۵ برنامه اقتصادی دارم.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

صباغیان: اولویت اول من اصلاح ساختار اداری و سیاسی است

محمدرضا صباغیان، نماینده سابق و فعلی مهریز و بافق هم پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: متأسفانه دولت‌هایی که آمدند نتوانستند مشکلات اقتصادی مردم و مشکلات نظارتی را حل کنند. تقریباً همه دولت‌ها علی رغم شعارهای متفاوت در یک ایستگاه توقف کردند و آن ایستگاهی بود که شکاف طبقاتی افزایش پیدا کرد و مردم نسبت به معیشت و وضعیت اقتصادی خودشان ناراضی بودند. اولویت اول من اصلاح ساختار اداری و سیاسی است.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

قاسم زاده: تلاش مجدانه جهت حاکمیت قانون دارم

حسینعلی قاسم زاده، نماینده اسبق بابل هم پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه برخی از مسوولین آنطور که باید در این عرصه رخ نشان ندادند.

وی ادامه داد: تلاش مجدانه جهت حاکمیت قانون دارم چرا که حاکمیت قانون بهترین عامل تضمین کننده عدالت اجتماعی است.

نمایندگان سابق و فعلی که عزم ریاست جمهوری کرده‌اند

محفوظی: در یک سال و 12 ماه مشکل اقتصادی حل می شود

سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم هم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی گفت: شعار من افکار ابکار است که به منی افکار بکر است و به معنی سخن نو و تازه است. ما در کشور بن بست نداریم و مشکل عمده کشور ما بحث معیشتی و اقتصادی است و اینها قابل حل است. در یکسال و ۱۲ ماه این معضل قطعا قابل حل و رفع است.

شهریار حیدری، نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس یازدهم هم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

حضور احتمالی محمدرضا پورابراهیمی به دعوت حزب موتلفه 

هرچند محمدرضا پورابراهیمی، نماینده سابق کرمان و راور هنوز خود برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حاضر نشده اما حزب موتلفه اسلامی او را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود معرفی کرده و در بیانیه ای تاکید کرده است: ایشان چهره ای کارآمد برای حل مشکلات اقتصادی و ساماندهی بودجه کشور،  تحول  و تعالی در حوزه تولید و اشتغال و معیشت مردم و شخصیتی است که می‌تواند با رویکرد تعامل همه جانبه داخلی و بین المللی  برنامه ثبات اقتصادی و بهبود معیشتی و شکوفایی اقتصادی برای بهره‌مندی از پشتوانه مردمی و توان کارشناسی برنامه‌های تحول و تکامل حزب موتلفه اسلامی را به اجرا درآورد.

حضور مشروط امیرحسین قاضی زاده هاشمی 

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس فعلی بنیاد شهید و از نمایندگان ادوار مجلس نیز تاکید کرده است که اگر محمد مخبر یا آیت‌الله اعرافی در انتخابات شرکت کنند، از ثبت‌نام اجتناب خواهد کرد.

بذرپاش برای ثبت نام می‌آید

بر اساس اخبار غیر رسمی و شنیده‌ها از منابع مطلع مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و نماینده اسبق مجلس هم قرار است برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور بیاید. 

شمس الدین حسینی: به این حجت نرسیده ام که ثبت نام نکنم

شمس الدین حسینی، وزیر اسبق اقتصاد و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گویی گفته است:  من به ترکیب ثبت نام کنندگان نگاه می‌کنم و اگر به این حجت رسیدم که ثبت نام نکنم، ورود نخواهم داشت و در غیر این صورت ثبت نام خواهم کرد.

وی گفت: نمی‌شود به خواست مردم و افرادی که از منظر خودشان ارزیابی از اشخاص از جمله بنده دارند بی توجه بود ولی حضور در انتخابات نیاز به بررسی و تدقیق دارد.

انتهای پیام

کد خبر 19212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =