کد خبر 19524
۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵

آزادی خواه:

کشورهای عضو بریکس به دنبال ایجاد ارز مشترک و راه‌حل‌های اقتصادی برای دلارزدایی باشند

کشورهای عضو بریکس به دنبال ایجاد ارز مشترک و راه‌حل‌های اقتصادی برای دلارزدایی باشند

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: کشورهای عضو بریکس به دنبال ایجاد ارز مشترک و راه‌حل‌های اقتصادی برای دلارزدایی باشند.

به گزارش نمایندگان، احد آزادیخواه با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس در کشور روسیه و حضور رئیس مجلس در این مراسم، گفت:  دیپلماسی پارلمانی یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی میان کشورهای مختلف است و از سوی دولت‌ها به کار گرفته می‌شود از این رو سفر رییس مجلس و شرکت دراین اجلاس بسیار بااهمیت و مهم است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصادهای نوظهور مجموعه بریکس فرصت ارزشمندی برای فعالیت کشورهای در حال توسعه و مخالف با سلطه آمریکاست. عضویت ایران در پیمان‌های ارزشمند و مهم ازجمله شانگهای و بریکس راهبردی منطبق با منافع ملی و تلاشی قابل تقدیر است. دستگاه دیپلماسی ما موفقیتی قابل احترام کسب نموده، برای منافع ملی متحد باشیم.

وی افزود: عضویت دائم ایران در بریکس، جایگاه اقتصادی و سیاسی ایران را تقویت کرده و از طرفی نیز نشانه‌ای از تقویت کانون‌های جدید قدرت در جهان و تثبیت نظام چندقطبی است. این فرصت تاریخی و شاید تکرارناپذیری است که کشورها سهم و نقش خود در تعاملات جهانی را بازتعریف کنند.

آزادیخواه عنوان کرد: با توجه به اینکه ماهیت پیمان کشورهای عضو بریکس اقتصادی است بنابراین یکی از اولویت‌هایی که باید در مورد توجه قرار گیرد، ایجاد ارز مشترک و راه‌حل‌های اقتصادی برای دلارزدایی از مناسبات تجاری است  که لازم است کشورهای عضو با جدیت آن را دنبال کنند./

انتهای پیام 

کد خبر 19524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =