کد خبر 19811
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

عظیمی‌راد:

مجلس با دولت همراه خواهد بود

مجلس با دولت همراه خواهد بود

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر لزوم تعامل مثبت مجلس با دولت چهاردهم، گفت: گاهی افکار متفاوت است، اما باید به اصل هدف، یعنی رفع مشکلات توجه کرد. لذا یقیناً مجلس با دولت همراه خواهد بود.

به گزارش نمایندگان،  احسان عظیمی‌راد با اشاره به شکل احتمالی تعامل دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم، اظهار کرد: در اذهان عمومی این‌طور است که علی‌رغم دوره قبل که مجلس و دولت هر دو از یک طیف سیاسی بود، اکنون دو قوه مجریه و مقننه از دو طیف فکری مقابل هم اند. اما نظر بنده این‌ طور نیست. در مجلس افراد با تفکر و اهداف مختلف حضور دارند. شاید قاطبه نمایندگان اصولگرا و انقلابی باشند، اما در لحظه رأی‌دهی موضوعات مختلفی از جمله مسائل حوزه انتخابیه و چالش‌های کشور تأثیرگذار است. لذا ممکن است این مجلس یکی از همراه‌ترین مجالس با دولت باشد.

وی با بیان اینکه نباید تفاوت گفتمانی را تقابل معنا کرد، افزود: رهبری به نمایندگان تاکید کردند که با دولت همراه باشند و قطعاً باید این امر محقق شود. ایشان فرمودند که قوه مقننه، قضائیه و دولت تکمیل‌کننده پازل خدمت به مردم هستند و اگر کنار هم باشند، نتیجه رفع مشکلات و موفقیت نظام خواهد بود. برای نمایندگان این موضوع اصل است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد. گاهی افکار متفاوت است، اما باید به اصل هدف، یعنی رفع مشکلات توجه کرد. لذا یقینا مجلس با دولت همراه خواهد بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی اضافه کرد: به علاوه ایشان خطاب به دکتر پزشکیان نیز تاکید کردند به حساسیت‌های مجلس توجه داشته باشد. رهبر انقلاب همچنین ویژگی‌هایی را به‌ عنوان شاخص انتخاب وزرا و کابینه پیشنهادی مطرح کردند و تأکید بر این است که دکتر پزشکیان حتما این شاخص‌ها را لحاظ کنند. مجلس بیشتر تلاش خواهد کرد بر تحقق این شاخص‌ها و همچنین آرمان و اهداف مطرح‌شده از سمت دکتر پزشکیان در مراسم تنفیذ و تحلیف نظارت کند.

عظیمی‌راد ادامه داد: دکتر پزشکیان از همان دوران انتخابات مطرح کرده‌اند که حرکت دولت چهاردهم در مسیر اجرای قانون اساسی، تحقق سیاست‌های کلان رهبر انقلاب و برنامه هفتم توسعه است و تا کنون هم در احکام معاونین دولت ایشان به این موضوع اشاره شده است. تمام تلاش مجلس مبنی بر کمک به دولت است و اولین تعامل دولت و مجلس در معرفی کابینه خواهد بود. البته نمی‌توان انتظار داشت الزاماً تمام وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان رأی اعتماد آورند. مجلس بر اساس شاخص‌های اعلام‌شده از سمت رهبری ارزیابی خواهد کرد. در حقیقت مجلس وظیفه دارد با هدف کمک به دولت، از انتخاب وزیر ضعیف جلوگیری کند که این نیز در نهایت به نفع دولت خواهد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بیان کرد: امروز مردم ما از دوگانه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی خسته شده‌اند. برای مردم مهم نیست فردی که مسئول می‌شود، اصولگراست یا اصلاح‌طلب، بلکه به دنبال فردی می‌گردند که به آنان در جهت رفع مشکلات خدمت کند. لذا خواهش دارم خود ما نگاه اصلاح‌طلب و اصولگرا نداشته باشیم. مردم اصل انقلاب و نظام را قبول دارند، اما جبهه سیاسی مسئولین برایشان اهمیتی ندارد. خواهش می‌کنم در فرهنگ رسانه‌ای تقابل دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا را کنار گذاشته و اصل را خدمت به مردم قرار دهیم. 

انتهای پیام 

کد خبر 19811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =