کد خبر 19867
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

نمایندگان گزارش می‌دهد؛

گزارش کمیسیون‌های مجلس درباره وزرای پیشنهادی نهایی می‌شود/ تشکیل ستاد راهبری رای اعتماد در دولت 

گزارش کمیسیون‌های مجلس درباره وزرای پیشنهادی نهایی می‌شود/ تشکیل ستاد راهبری رای اعتماد در دولت 

۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم امروز برای سومین روز متوالی روزهای پر ترددی را در کمیسیون ‌های تخصصی مجلس داشتند تا با تشریح برنامه‌های خود، اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کنند.

به گزارش نمایندگان،دولت چهاردهم پیش از آغاز فرایند رای اعتماد به بازرقه پیشنهادی ستادی با حضور معاونان حقوقی و امور مجلس وزارتخانه دستگاه‌های مختلف تشکیل داد؛ این ستاد که تحت عنوان ستاد راهبری رای اعتماد از سوی شهرام دبیری معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور تشکیل شده است این روزها در راهروهای مجلس فعال است.

بر این اساس با پیشنهاد معاون امور مجلس رئیس جمهور، کمیته رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی با مسئولیت معاون امور مجلس هر وزارتخانه ذیل ستاد هماهنگی رأی اعتماد به کابینه دولت چهاردهم با مدیریت معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تشکیل شده است. 

رای مثبت کمیسیون شوراها و امور داخلی به وزرای پیشنهادی کشور و اطلاعات 

ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کشور و طلاعات در این کمیسیون می‌گوید: پس از استماع و بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی کشور و اطلاعات که مرتبط با حوزه کاری کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور است، صلاحیت آنها به رأی گذاشته شد.

به گفته وی اعضای کمیسیون با اکثریت آراء صلاحیت وزرای پیشنهادی اطلاعات و کشور را تأیید کردند.

 رای منفی کمیسیون انرژی به وزیر نفت پیشنهادی

امروز آخرین جلسه اعضای کمیسیون انرژی با محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت نفت برگزار شد اما اعضای کمیسیون به او اعتماد نکردند.

پاک‌نژاد با ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات نمایندگان نتوانسته آن‌ها را قانع کند که گزینه مناسبی برای وزارت نفت است.

تعهد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به سند تحول بنیادین

 علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش د در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور یافت. به گفته نمایندگان دغدغه و برنامه های وی حول تمرکز بر فضای آموزشی، پرورشی، تربیتی و ورزشی و همچنین ارتقای این موارد بود.

احمد راستینه می‌گوید: همچنین تاکید بر معیشت فرهنگیان عزیز نیز از سوی ایشان مطرح شد. از سوی دیگر دغدغه کمیسیون فرهنگی سیاست زدگی وزارت آموزش و پرورش و خروج از این سیاست بود. همچنین تعهد به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش و مسائل تربیتی این حوزه از سوی آقای کاظمی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اما از مخالفت اعضای کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی گردشگری خبرداد و گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی همچنین با وزیر پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد و وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان موافقت کرد.

کمیسیون امنیت درباره ۴ وزیر پیشنهادی تصمیم می‌گیرد 

 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امشب قرار است درباره ۴ وزیر پیشنهادی به جمع بندی نهایی برسد. 

وزرای امور خارجه، کشور، اطلاعات و رفاه در این کمیسیون حاضر شدند و قرار است تا پایان امشب برای چهار وزیر جلسه رای گیری برگزار شود.

رای مثبت کمیسیون اجتماعی به میدری

پس از برگزاری دو نشست برای ارزیابی احمد میدری وزیر پیشنهادی کار، اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی ایشان را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشخیص دادند.

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون با وزرای پیشنهادی علوم و اقتصاد از وعده همتی برای حل مشکل تأمین ارز دارو و بورس و کنترل تورم مشکلات اقتصادی خبر داد.

بر اساس این گزارش فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته جاری در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت

انتهای پیام 

کد خبر 19867

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =