کد خبر 20101
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

فلسفی در گفتگو با نمایندگان:

فضای مجازی و فیلترینگ باید قانونمند شود/دولت برای رفع فیلترینگ لایحه دهد

فضای مجازی و فیلترینگ باید قانونمند شود/دولت برای رفع فیلترینگ لایحه دهد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی باید با در نظر گرفتن تمام جوانب قانونمند شود. موضوع فیلترینگ هم به عنوان یکی از مباحث فضای مجازی باید در چارچوب مناسبی تعریف و در عین حال متناسب با نیازهای روز کشور طراحی و قانومند شود.

پیمان فلسفی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان با بیان اینکه موضوع فضای مجازی باید از حالت رها شده و بدون قانون مشخص خارج شود گفت:  قانونمند کردن فضای مجازی به عنوان یک اصل باید پذیرفته شود و ما هم به این موضوع قائل هستیم و هرگونه حرکتی که فضای مجازی را نظام مند کند و در یک چارچوب مناسب قرار دهد به نحوی که هم از ظرفیت آن  به درستی برای تحقق اهداف کشور استفاده شود و مردم نیز بتوانند از ظرفیت‌های فضای مجازی به خوبی استفاده کنند استقبال می کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما از قانونمند شدن فضای مجازی در راستای جلوگیری از معایب و خسارت‌هایی که ممکن است از طریق این فضا متوجه کشور و مردم شود استقبال می‌کنیم. بهتر است که فضای مجازی در قالب یک قانون مشخص مدیریت شود برای این منظور در قالب یک لایحه مشخص با پیشنهاداتی از طرف دولت‌ و با در نظر گرفتن نظرات تمام ذینفعان از متولیان این فضا اعم از وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات، بخش خصوصی، اتحادیه ها و تشکل‌هایی که در این زمینه وجود دارندو با کمک از تشکل‌های مردمی و غیر دولتی باید اقدام شود.

مجلس منتظر پیگیری قانونمندی فضای مجازی توسط دولت است

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: فضای مجازی باید با در نظر گرفتن تمام جوانب امر قانونمند شود. موضوع فیلترینگ هم به عنوان یکی از مباحث فضای مجازی مطرح است که آن هم باید در چارچوب مناسبی تعریف شود ودر عین حال متناسب با نیازهای روز کشور طراحی شود.

فلسفی گفت: ما در مجلس منتظر هستیم تا قانونمندی فضای مجازی هرچه سریع‌تر توسط دولت محترم پیگیری شود ما هم کمک می‌کنیم که یک تصمیم مناسب به نفع کشور نظام و مردم اتخاذ شود.

انتهای پیام

کد خبر 20101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =