کد خبر 20148
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سیستم توزیع بنزین کشور/وزیر نفت، مقابله با حملات سایبری حوزه نفت را دنبال کند

انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سیستم توزیع بنزین کشور/وزیر نفت، مقابله با حملات سایبری حوزه نفت را دنبال کند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد؛ حمله سال دوم هم مانند سال اول بود؛ چه‌کسی باید پاسخگو باشد؟ وزیر نفت، امنیت صنعت نفت در مقابله با حملات سایبری را دنبال کند.

به گزارش نمایندگان، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد؛ حمله سال دوم هم مانند سال اول بود؛ چه‌کسی باید پاسخگو باشد؟ در این بخش غفلت شده است، وزیر نفت امنیت صنعت نفت در مقابله با حملات سایبری را دنبال کند.
 محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در آیین تکریم و معارفه جواد اوجی و محسن پاک‌نژاد وزرای سابق و جدید نفت، طی سخنانی با اشاره به وقوع دو حمله سایبری به سیستم توزیع بنزین کشور در سال‌های گذشته بیان کرد: به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد؛ حمله سال دوم هم مانند سال اول بود؛ چه‌کسی باید پاسخگو باشد؟
وی افزود: در این بخش غفلت شده و جداً غفلت صورت گرفته است؛ از وزیر نفت می‌خواهم امنیت در کل بخش صنعت نفت مقابله با حملات سایبری را به‌طور جدی دنبال کند. ما ظرفیت پاسخگویی به این موضوع را در کشور داریم و با تعامل و همکاری با بخش‌های ذی‌ربط، این مسئله از نظر علمی در کشور قابل حل است.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: تجربه نشان داد در یک‌سال، دو بار حمله شد و هر دو بار هم عین همدیگر بود و حملات تغییری نکرده بود و آقای پاک‌نژاد این مسئله را به‌طور جدی کند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام

کد خبر 20148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =