کد خبر 20151
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

سالاری در گفتگو با نمایندگان:

سلاح ورزی برای نشر اکاذیب خود رد اتهام می‌کند/ رای نهایی پرونده به نظر دادگاه بستگی دارد

سلاح ورزی برای نشر اکاذیب خود رد اتهام می‌کند/ رای نهایی پرونده به نظر دادگاه بستگی دارد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نشر اکاذیب عملی ناپسند است و فرد متهم به این جرم محکوم شده است که به نظر می‌رسد که اتهام را قبول ندارد. در نهایت، نتیجه‌گیری نهایی به نظر دادگاه بستگی دارد.

عثمان سالاری عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان درباره محکومیت حسین سلاح ورزی رییس سابق اتاق بازرگانی گفت: در صورتی که رییس سابق اتاق بازرگانی خود را بی‌گناه می‌داند، می‌تواند از دو طریق درخواست اعاده دادرسی کند. اولین روش، بر اساس ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری است که به دیوان عالی کشور مراجعه می‌شود. اگر یکی از شعب دیوان درخواست را موجه تشخیص دهد، پرونده به شعبه‌ای دیگر ارجاع می‌شود و عملیات اجرایی حکم به تعویق می‌افتد تا حکم جدید صادر شود.

وی ادامه داد: روش دوم، مراجعه به رئیس قوه قضاییه بر اساس ماده ۴۷۷ است. در این حالت، اگر رئیس قوه تشخیص دهد که رای صادره نیاز به بررسی مجدد دارد، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود و رسیدگی ماهوی انجام می‌گیرد. همچنین، در صورتی که شاکی گذشت کند و جرم عادی باشد، مجازات کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم تربت جام گفت: نشر اکاذیب عملی ناپسند است و فرد متهم به این جرم محکوم شده است که به نظر می‌رسد که اتهام را قبول ندارد. در نهایت، نتیجه‌گیری نهایی به نظر دادگاه بستگی دارد.

انتهای پیام

کد خبر 20151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =